Intervenții educaționale pentru elevii cu cerințe educaționale speciale
November 25, 2025Incluziunea începe în clasă!
November 25, 2025Grup țintă: personal didactic de predare
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Programul de formare îşi propune să contribuie la perfecţionarea cadrelor didactice privind proiectarea curriculară la procesul de instruire diferenţiată şi personalizată având la bază teoria inteligenţelor multiple presupune un ritm propriu de învăţare şi dezvoltare a deprinderilor. Ştiinţele, disciplinele socio-umane, proiectele din domeniul artelor integrează interesele şi abilităţile elevului. Progresul în cadrul fiecărei discipline este evaluat în baza unor standarde de evaluare. Elevii participă în stabilirea unor scopuri individuale în cadrul fiecărei discipline, evaluând propriul progres, şi descoperind şi găsind căi şi modalităţi proprii de a dobândi şi exprima noile cunoştinţe.
Cadrele didactice vor desfășura activități care implică utilizarea unor tehnici de învățare activă și incluzivă cu scopul de a crește motivația elevilor și dezvoltarea personală, facilitarea învățării, înțelegerii și gândirii critice, mentorat și sprijin colegial între elevi, sprijinirea colaborării cu părinții, abilități pe care le-au dobândit în urma participării la programele de formare.
- Informații generale
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Educație incluzivă și combaterea discriminării în școală | Evaluarea în contextul educației incluzive si al instruirii diferențiate | personal didactic de predare | Blended learning | 25 | 13 | 6 | 6 | Profesor metodist CCD Mărgărita Elena Antoanela |
- Scopul programului Perfecționarea cadrelor didactice și obținerea de competențe.
- Competențe vizate
C1 Identificarea conceptelor fundamentale privind problematica educaţiei diferenţiate.
C2 Analiza si interpretarea sistemului normativ care asigură realizarea instruirii diferenţiate la clasă;
C3 Analiza elementelor de specificitate a educaţiei în clasa diferenţiată.
- Locația de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education, unități de învățământ
- Plan de învățământ program avizat
| Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1. | Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Modalităţi de proiectare curriculară şi instruire | 4 | 2 | – | 2 |
| 2. | Potenţial, instruire, motivaţie, succes şi insucces şcolar | 4 | 2 | 2 | – |
| 3. | Strategii de diferenţiere a instruirii | 6 | 4 | 2 | – |
| 4. | Particularităţi ale învăţării la elevii cu cerinţe educative speciale. Implicaţiile e-learning-ului în diferenţierea instruirii | 5 | 3 | 2 | – |
| 5. | Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) | 6 | 2 | – | 4 |
| Nr. total ore/ program avizat | 25 | 13 | 6 | 6 | |
- Modalități de evaluare a cursanților
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliul individual |
Structura portofoliului de evaluare:
- Un proiect didactic la disciplina predată, care să aibă în vedere instruirea diferenţiată, utilizând strategii moderne de predare-învăţare-evaluare.
- Un Plan de intervenţie personalizat pentru disciplina predată
Resurse umane
- Formatori implicați
– prof. dr. Ochia Mădălina Camelia, profesor fizică, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. gr. I Lalu Mihaela Victoria, profesor geografie, certificat formator acreditat (CNFPA), formator CCD
– prof. gr. I Lalu Jany, profesor geografie, certificat formator acreditat (CNFPA), formator CCD
– prof. gr. I Ochia Florin Cristian, profesor informatică, certificat formator acreditat (CNFPA), formator CCD
– prof. Georgescu Maria, psihologie/ consilier școlar, coordonator CJAP, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Gîrban Simona Elena, psihologie/ consilier școlar, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– Prof. Mărgărita Antoanela Elena – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
- Coordonatorul programului profesor metodist CCD Vâlcea Mărgărita Elena Antoanela


