Strategii didactice și instrumente TIC moderne și eficiente utilizate în educația digitală
November 25, 2025Incluziune și digitalizare în procesul instructiv-educativ
November 25, 2025Grup țintă: personal didactic de predare
Criterii curriculare:
- 1. Nota argumentativă
Cursul se adresează tuturor cadrelor, nu numai celor din comunităţile cu persoane aparţinând grupurilor dezavantajate. El este atractiv, punând accentul pe activităţile practice, interactive, pe comunicare, relaţionare, creativitate, diferenţiindu-se prin: accesibilitate şi eficienţă, interactivitate sporită, metode inovatoare de predare, implicare şi dăruire din partea formatorilor, atmosferă propice învăţării.
- Informații generale (Blended)
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Educație incluzivă și combaterea discriminării în școală | Formarea cadrelor didactice pentru programul „A doua șansă” | personal didactic de predare | online | 25 | – | 14 | 11 | profesor metodist CCD Ciochină Luisa Ana |
- Scopul programului:
Cursul are ca scop dezvoltarea abilităților și competențelor de lucru a cadrelor didactice care predau sau vor preda la clase, unde se lucrează cu adulţii (elevi care au părăsit de timpuriu şcoala şi au depăşit vârsta standard de şcolarizare). El încurajează cadrele didactice din învăţământul preuniversitar să participe la programe de lucru cu adulţii, de tip „A doua şansă“, să-l promoveze în şcoli şi în comunităţi, contribuind astfel la reducerea analfabetismului şi reintegrarea socială a persoanelor participante în program.
- Competențe formate/ dezvoltate:
C1. Elaborarea şi implementarea de strategii, planuri de acţiune şi programe în vederea prevenirii fenomenului de părăsire timpurie a şcolii, menţinerii în sistemul de educaţie a elevilor cu risc de abandon şcolar şi reintegrării în educaţie a persoanelor care au părăsit timpuriu şcoala.
C2. Transferul şi implementarea bunelor practici ce vizează creşterea accesului la educaţie prin dezvoltarea şi susţinerea de reţele şi parteneriate.
C3. Sprijin pentru formarea și perfecționarea personalului care lucrează cu persoane care părăsesc timpuriu școala și populația adultă în programe de educație de tipul “a doua șansă”, inclusiv programe de consiliere, asistență psiho-pedagogică și sanitară.
C4. Dezvoltarea acțiunilor specifice pentru îmbunătățirea și promovarea abilităților speciale în scopul facilitării integrării sociale a populației adulte în educația de tip “a doua șansă”
- Locație de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
- Plan de învățământ program avizat
| Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1 | Noi repere teoretice privind programul „A doua şansă” | 4 | – | 2 | 2 |
| 2 | Elemente de proiectare didactică în programul „A doua şansă” | 5 | – | 3 | 2 |
| 3 | Exemple de bune practica ( proiecte, parteneriate, studiu de caz) derulate în programe de lucru cu adulţii | 5 | – | 3 | 2 |
| 4 | Activitati care promoveaza principiul egalitatii de sanse si de gen si care urmaresc reintegrarea celor care au parasit timpuriu scoala. | 5 | – | 3 | 2 |
| 5 | Exemple de bună practică | 6 | – | 3 | 3 |
| Nr. total ore/ program avizat | 25 | – | 14 | 11 | |
- Modalități de evaluare a cursanților:
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliu individual |
Structura portofoliului de evaluare:
- Proiectarea unei unități de învăţare, la un modul, la alegere, din perspectiva unei competenţe cheie, la o clasa „A doua sansa”
- Realizarea unui proiect didactic la un modul, la alegere, la o clasa “A doua sansa”
Resurse umane
- Formatori implicați:
– prof. Păușescu Ioana Consuela, profesor discipline economice, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, formator CCD
– prof. Becheru Ramona Florentina, profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, formator CCD
– Prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, profesor discipline economice, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
- Coordonatorul programului profesor metodist CCD Ciohină Luisa Ana


