I.1. PROIECTAREA CURRICULUM-ULUI CENTRAT PE COMPETENŢE – PROFICS
October 2, 2012I.3. STATEGII DE ÎNVĂȚARE ACTIVĂ ÎN EDUCAȚIA FORMALĂ ȘI INFORMALĂ – PROFICS
October 2, 2012Prin prezentul program de formare se oferă cadrelor didactice 7 module/teme de formaredintre care fiecare cursant trebuie sa parcurgă, obligatoriu, 5 module (cele 3 module/ teme obligatorii și 2 module/ teme opționale, la alegere dintre cele 4 opționale oferite).
COMPETENȚE GENERALE și SPECIFICE
COMPETENŢE GENERALE
|
COMPETENŢE SPECIFICE |
Cunoaşterea şi aplicarea funcţiilor manageriale: proiectarea, organizarea, coordonarea, controlul, monitorizarea, conducerea operaţională şi evaluarea activităţilor din unitatea şcolară, proiectarea dezvoltării instituţionale. |
Realizarea documentelor de planificare/ proiectare managerială, pe baza unei analiza concrete a unităţii şcolare, în vederea elaborării unei oferte educaţionale centrate pe nevoile de dezvoltare ale elevilor şi ale comunităţii locale, conforme cu standardele de calitate. |
Utilizarea funcţiilor manageriale în vederea unei activităţi eficiente a unităţii şcolare. |
|
Utilizarea managementului strategic pentru dezvoltare instituţională – asigurarea calităţii în educaţie. |
Elaborarea de strategii eficiente în vederea asigurării calităţii în educaţia furnizată elevilor. |
Proiectarea şi organizarea activităţilor educative extracurriculare. |
Realizarea de activități educative extracurriculare interesante, atractive, de calitate. |
Cunoaşterea şi utilizarea conceptelor specifice în vederea asigurării calităţii în educaţie. |
Utilizarea strategiilor care permit oferirea unei educații de calitate elevilor. |
Cunoaşterea şi utilizarea strategiilor adecvate de comunicare şi relaţionare managerială. |
Selectarea căilor şi mijloacelor eficiente de comunicare individuală şi instituţională pentru eficientizarea demersului managerial. |
Soluţionarea situaţiilor conflictuale, medierea, negocierea conflictelor, asigurarea unui climat de transparenţă, încredere şi responsabilitate în şcoală. |
|
Cunoaşterea şi utilizarea strategiilor de comunicare şi relaţionare. |
Selectarea căilor şi mijloacelor eficiente de comunicare pentru eficientizarea demersului didactic. |
Soluţionarea situaţiilor conflictuale, medierea, negocierea conflictelor, asigurarea unui climat de transparenţă, încredere şi responsabilitate în clasa / grupa de elevi. |
|
Cunoaşterea şi aplicarea funcţiilor manageriale: proiectarea, organizarea, coordonarea, controlul, monitorizarea, conducerea operaţională şi evaluarea activităţilor cu clasa/grupa de elevi. |
Utilizarea funcţiilor manageriale în vederea unei activităţi eficiente a unităţii şcolare. |
Utilizarea instrumentelor şi tehnicilor de evaluare specifice procesului managerial de calitate. |
|
Utilizarea de tehnici de stimulare a creativităţii, motivaţiei resurselor umane, formarea grupurilor/dezvoltarea echipelor din şcoală, managementul conflictelor. |
Adoptarea strategiilor care permit utilizarea optimă a resurselor umane din şcoală. |
Valorificarea particularităţilor individuale şi de grup pentru eficientizarea demersului managerial, formarea grupurilor şi a echipelor de lucru din şcoală. |
|
Cunoaşterea şi aplicarea modalităţilor de elaborare şi implementare a proiectelor |
Realizarea și implementarea de proiecte eficiente. Realizarea unor proiecte comune şcoală-familie-comunitate. |
Utilizarea de tehnici de stimulare a creativităţii motivaţiei elevilor, formarea grupurilor/dezvoltarea echipelor din clasa / grupa de elevi, managementul conflictelor. |
Adoptarea strategiilor care permit utilizarea optimă a resurselor umane ale clasei / grupei de elevi. |
Valorificarea particularităţilor individuale şi de grup pentru eficientizarea demersului didactic, formarea grupurilor şi a echipelor din clasa / grupa de elevi. |
|
Cunoaşterea modalităţilor de gestionare a resurselor materiale şi financiare. |
Adoptarea strategiilor care permit utilizarea optimă a resurselor materiale şi financiare ale unităţii şcolare. |
Adoptarea strategiilor care permit utilizarea optimă a resurselor materiale şi financiare ale clasei/grupei de elevi. |
|
Cunoaşterea şi utilizarea strategiilor adecvate de self – management |
Adoptarea strategiilor specifice pentru dezvoltarea personală. Adoptarea de conduite eficiente pentru depăşirea „situaţiilor de criză”. |
Prin prezentul program de formare se oferă cadrelor didactice 7 module/teme de formaredintre care fiecare cursant trebuie sa parcurgă, obligatoriu, 5 module (cele 3 module/ teme obligatorii și 2 module/ teme opționale, la alegere dintre cele 4 opționale oferite).
Program de formare |
Nr. total de ore |
Nr. ore de formare faţă în faţă |
Nr. ore de formare on line |
Nr. ore de evaluare |
Management organizaţional şi de grup |
82 |
46 |
28 |
8 ore (6 ore evaluare finala + 2 evaluare parţială)
|
Nr. crt. |
Modulul/tema |
Nr. total de ore |
Nr. ore de formare faţă în faţă |
Nr. ore de formare on line |
Nr. ore de evaluare |
MODULE OBLIGATORII: |
|
||||
1 |
T1: Managementul clasei/grupei – gestionarea situaţiilor de criză |
15 |
11 |
4 |
1 oră de evaluare intermediară/ |
2 |
T2: Managementul comunicării |
14 |
10 |
4 |
|
3 |
T3: Management strategic |
25 |
17 |
8 |
|
MODULE OPŢIONALE: |
|
||||
4 |
O1: Managementul asigurării calităţii |
10 |
4 |
6 |
1/2 oră de evaluare intermediară |
5 |
O2: Managementul activităţilor extracurriculare |
10 |
4 |
6 |
1/2 oră de evaluare intermediară |
6 |
O3: Proiectul de dezvoltare instituţională |
10 |
4 |
6 |
1/2 oră de evaluare intermediară |
7 |
O4: Management de proiect |
10 |
4 |
6 |
1/2 oră de evaluare intermediară |
|
Total ore |
74 ore |
46 ore |
28 ore |
2 ore evaluare intermediară |
Module obligatorii:
T1: Managementul clasei/grupei – gestionarea situaţiilor de criză
T2: Managementul comunicării
T3: Management strategic
Module opționale (câte două ân funcție de alegerea formabililor):
O1: Managementul asigurării calităţii
O2: Managementul activităţilor extracurriculare
O3: Proiectul de dezvoltare instituţională
O4: Management de proiect