I.3. Învățarea științelor – abordări metodologice moderne
November 4, 2019II.1.2. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii examenului național de definitivare – ”Limbă și comunicare – limbi moderne”
November 4, 20191. Criterii curriculare
Publicul – țintă vizat: profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Limbă și comunicare”
Justificare:
Perfecționarea pregătirii profesorilor debutanți din județul Vâlcea în vederea participării la concursul pentru ocuparea posturilor în învățământul preuniversitar este o prioritate a politicii educaționale actuale.
Conținuturile prezentate în cadrul modulelor tematice vor fi aplicate în conformitate cu Legea educației naționale nr.1/ 2011 și cu programele pentru susținerea examenelor naționale de definitivare în vigoare.
Inspectorul de specialitate va realiza baza de date a profesorilor debutanți care au identificat ca nevoie de formare participarea și perfecționarea la acest curs de specialitate.
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Școala Gimnazială Anton Pann Rm.Vâlcea, Colegiul Național ”Alexandru Lahovari”;
Curriculum-ul programului
a. Competențe vizate:
– utilizarea documentelor școlare reglatoare;
– cunoașterea și aplicarea instrumentelor de lucru specifice proiectării didactice
– formarea abilităților de corelare a proiectării didactice cu evaluarea;
– dezvoltarea abilității de abordare trans disciplinară a lecțiilor;
– aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei
b. Planificarea pe module tematice:
Nr. crt. |
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
|
Componentele Curriculumului Naţional |
4 |
1 |
3 |
– |
|
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
4 |
1 |
3 |
– |
|
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
4 |
1 |
3 |
– |
|
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
4 |
1 |
3 |
– |
|
Comunicarea didactică – soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare |
4 |
1 |
3 |
– |
|
Managementul carierei didactice |
2 |
1 |
1 |
– |
|
Evaluare finală |
2 |
|
|
|
|
Total |
24 |
6 |
16 |
2 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
8 – 10 |
1. Componentele Curriculumului Naţional 2. Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 – 16 |
Aplicaţii |
||
II (8 h) |
8 – 10 |
3. Elemente de metodică și didactica disciplinei 4. Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 – 16 |
Aplicaţii |
||
III (6h) |
8 – 10 |
5. Comunicarea didactică – soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare 6. Managementul carierei didactice |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Aplicaṭii |
||
IV (2h) |
9 – 11 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru:
|
50% – elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător: STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE:
|
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
– prof. Tăbăcuțu Adriana, profesor limba și literatura română, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Ioniță Isabella Elena, profesor limba și literatura română, doctorat, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Diaconescu Cristina, profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria