II.1.8. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii examenului național de definitivare – ” Consiliere psihopedagogica”
November 4, 2019II.1.10. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii examenului național de definitivare – ”Educație timpurie”
November 4, 20191. Criterii curriculare
Publicul – țintă vizat: profesori debutanți care predau în învățământul special
Justificare:
Perfecționarea pregătirii profesorilor debutanți din județul Vâlcea în vederea participării la concursul pentru ocuparea posturilor în învățământul preuniversitar este o prioritate a politicii educaționale actuale.
Conținuturile prezentate în cadrul modulelor tematice vor fi aplicate în conformitate cu Legea educației naționale nr.1/ 2011 și cu programele pentru susținerea examenelor naționale de definitivare în vigoare.
Inspectorul de specialitate va realiza baza de date a profesorilor debutanți care au identificat ca nevoie de formare participarea și perfecționarea la acest curs de specialitate.
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Liceul Tehnologic Ferdinand I Rm.Vâlcea, Școala Profesională Specială Bistrița – Costești
Curriculum-ul programului
a. Competențe vizate:
– utilizarea documentelor școlare reglatoare;
– cunoașterea și aplicarea instrumentelor de lucru specifice proiectării didactice
– formarea abilităților de corelare a proiectării didactice cu evaluarea;
– dezvoltarea abilității de abordare trans disciplinară a lecțiilor;
– aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei
b. Planificarea pe module tematice:
| 
 Nr. crt.  | 
 Modul tematic  | 
 Total ore  | 
 Teorie  | 
 Aplicatii  | 
 Evaluare  | 
| 
 | 
 Componentele Curriculumului Naţional  | 
 4  | 
 1  | 
 3  | 
 –  | 
| 
 | 
 Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică  | 
 4  | 
 1  | 
 3  | 
 –  | 
| 
 | 
 Elemente de metodică și didactica disciplinei  | 
 4  | 
 1  | 
 3  | 
 –  | 
| 
 | 
 Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic  | 
 4  | 
 1  | 
 3  | 
 –  | 
| 
 | 
 Comunicarea didactică – soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare  | 
 4  | 
 1  | 
 3  | 
 –  | 
| 
 | 
 Managementul carierei didactice  | 
 2  | 
 1  | 
 1  | 
 –  | 
| 
 
  | 
 Evaluare finală  | 
 2  | 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 
  | 
 Total  | 
 24  | 
 6  | 
 16  | 
 2  | 
c. Calendarul programului
| 
 Ziua  | 
 Intervalul orar  | 
 Tema  | 
 Tip de activitate  | 
| 
 I (8 h)  | 
 8 – 10  | 
 Componentele Curriculumului Naţional 
 Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică  | 
 Curs  | 
| 
 10 – 12  | 
 Aplicaţii  | 
||
| 
 12 – 14  | 
 Curs  | 
||
| 
 14 – 16  | 
 Aplicaţii  | 
||
| 
 II (8 h)  | 
 8 – 10  | 
 Elemente de metodică și didactica disciplinei 
 Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic  | 
 Curs  | 
| 
 10 – 12  | 
 Aplicaţii  | 
||
| 
 12 – 14  | 
 Curs  | 
||
| 
 14 – 16  | 
 Aplicaţii  | 
||
| 
 III (6h)  | 
 8 – 10  | 
 Comunicarea didactică – soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare Managementul carierei didactice  | 
 Curs  | 
| 
 10 – 12  | 
 Aplicaţii  | 
||
| 
 12 – 14  | 
 Aplicaṭii  | 
||
| 
 IV (2h)  | 
 9 – 11  | 
 Evaluare finală  | 
 Evaluare  | 
Modalităţi de evaluare a cursanților
| 
 Evaluare teorie  | 
 Evaluare aplicaţii  | 
 Evaluare finală  | 
| 
 10% Prezenţă şi implicare  | 
 40%, procent repartizat pentru: 
  | 
 50% – elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător: STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE: 
  | 
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
– prof. Mărgărita Elena – Antoanela, psihologie, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. dr. Dicu Sevastia Lizica, pedagogie, director Școala Profesională Bistrița – Costești, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: prof. metodist CCD Șandru Valeria


