II.12. Dezvoltare personală – îmbunătăţirea abilităţilor de viaţă
October 25, 2016II. 14. Dezvoltarea profesională şi evoluţia în cariera didactică a profesorilor din aria curriculară om şi societate
October 25, 20161. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar primar, gimnazial şi liceal;
Justificarea ofertei: Nevoia de perfectionare profesionala a cadrelor didactice în vederea optimizării şi eficientizării activităţilor educative formale şi nonformale. Dezvoltarea personală -ca modalitate de explorare şi identificare a nevoilor şi resurselor proprii -costituie principala premisă a reuşitei profesionale.
Durata programului: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
Dezvoltare personală şi performanţă profesională;
Descoperirea resurselor si nevoilor personale a cadrelor didactice ;
Optimizarea capacitatii de interrelationare si crestere a tolerantei la factori de stres în activitatea didactică ;
Proiectarea si desfasurarea activitatilor cu caracter educativ (formale şi nonformale)- aspecte metodologice ;
b. Planificarea pe modelelor tematice:
| 
 Modul tematic  | 
 Total ore  | 
 Teorie  | 
 Aplicatii  | 
 Evaluare  | 
| 
 1. Dezvoltare personală şi performanţă profesională  | 
 8h  | 
 4 h  | 
 3,5h  | 
 0,5h  | 
| 
 2 Descoperirea resurselor si nevoilor personale a cadrelor didactice  | 
 4 h  | 
 1 h  | 
 2,5 h  | 
 0,5 h  | 
| 
 3 Optimizarea capacitatii de interrelationare si crestere a tolerantei la factori de stres în activitatea didactică  | 
 4 h  | 
 1 h  | 
 2,5 h  | 
 0,5h  | 
| 
 4. Proiectarea si desfasurarea activitatilor cu caracter educativ (formale şi nonformale) – aspecte metodologice  | 
 6 h  | 
 2 h  | 
 3,5 h  | 
 0,5h  | 
| 
 Evaluare finală  | 
 2 h  | 
 –  | 
 –  | 
 2 h  | 
| 
 Total  | 
 24 h  | 
 6 h  | 
 13,5 h  | 
 4,5 h  | 
c. Calendarul programului:
| 
 Ziua  | 
 Interval orăr  | 
 Tema  | 
 Tipul activităţii  | 
 Formator  | 
| 
 
 (8 ore)  | 
 8.00-9.00  | 
 1.Dezvoltare personală şi performanţă profesională  | 
 Curs  | 
 Prof. Calotă Elena Daniela Prof. Calotă Ionel Adrian  | 
| 
 9.00-11.30  | 
 Aplicaţii  | 
|||
| 
 11.30-12.00  | 
 Evaluare  | 
|||
| 
 12.00-13.00  | 
 1.Dezvoltare personală şi performanţă profesională  | 
 Curs  | 
||
| 
 13.00-15.30  | 
 Aplicaţii  | 
|||
| 
 15.30-16.00  | 
 Evaluare  | 
|||
| 
 
 (8 ore)  | 
 8.00-9.00  | 
 2.Descoperirea resurselor si nevoilor personale a cadrelor didactice 3. Optimizarea capacitatii de interrelationare si crestere a tolerantei la factori de stres în activitatea didactică  | 
 Curs  | 
 Prof. Calotă Elena Daniela Prof. Calotă Ionel Adrian  | 
| 
 9.00-11.30  | 
 Aplicaţii  | 
|||
| 
 11.30-12.00  | 
 Evaluare  | 
|||
| 
 12.00-13.00  | 
 Curs  | 
|||
| 
 13.00-15.30  | 
 Aplicaţii  | 
|||
| 
 15.30-16.00  | 
 Evaluare  | 
|||
| 
 
 (8 ore)  | 
 8.00-10.00  | 
 4. Proiectarea si desfasurarea activitatilor cu caracter educativ (formale şi nonformale) – aspecte metodologice  | 
 Curs  | 
 Prof. Calotă Elena Daniela Prof. Calotă Ionel Adrian  | 
| 
 10.00-13.30  | 
 Aplicaţii  | 
|||
| 
 13.30-14.00  | 
 Evaluare  | 
|||
| 
 14.00-16.00  | 
 Evaluare finală.(2 ore)  | 
 
  | 
d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor
| 
 Evaluare teorie  | 
 Evaluare aplicaţii  | 
 Evaluare finală  | 
| 
 Prezenţa şi implicare  | 
 Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea şi interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe în vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice.  | 
 Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: –realizarea unei analize personale din perspectiva profesiei -proiectarea unei activităţi formale/nonformale.  | 
2. Resurse umane:
Prof. psih. drd. Calotă Elena Daniela, formator județean
Prof. Calotă Ionel Adrian, formator județean


