II.17. Dezvoltare personală și stil de viață sănătos
October 25, 2016II.19. Didactica specialităţii din învățământul preuniversitar tehnologic
October 25, 20161. Criterii curriculare
Public ţintă vizat: profesori suplinitori și debutanţi, profesori care predau discipline socio – umane.
Justificare: Rezultatele aferente concursurilor naţionale privind debutul, definitivatul şi avansarea în cariera didactică obţinute de cadrele didactice care s-au înscris în aceste competiţii de profil considerăm că pot fi îmbunătăţite, astfel încât calitatea actului didactic să crească. De asemenea, noutăţile didactice şi metodice în domeniul ştiinţelor socio – umane au cunoscut o creştere progresivă, cu impact direct asupra calităţii procesului de învăţământ, motiv pentru care grupul ţintă vizat merită să le cunoască şi să le însuşească.
Durata: 24 h
Curriculum-ul programului
a. Competenţe vizate
- Perceperea abordărilor tradiţionale şi moderne în cadrul didacticii specialităţii;
- Însuşirea metodelor, a strategiilor didactice în procesul de predare-învăţare-evaluare pretabile disciplinelor socio-umane;
- Formarea abilităţilor specifice cadrului didactic constructivist;
- Formarea unui management didactic de calitate superioară.
b. Planificarea pe stagii/ module tematice – timp alocat
Denumire temă |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1.Elemente de noutate în didactica disciplinelor socio-umane |
7 |
2 |
4 |
1h |
2. Exigenţe psihopedagogice în procesul de învăţământ |
7 |
2 |
4 |
1h |
3.Metode activ-participative şi tehnico-aplicative în procesul didactic al disciplinelor socio-umane |
8 |
2 |
5 |
1h |
4. Evaluare finală |
2h |
– |
– |
2h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (3h)
II (4h) |
8 – 10 |
1.Elemente de noutate în didactica disciplinelor socio-umane |
Curs |
prof. Sîiulescu Flavius – Cătălin
prof. Turbureanu Silvia |
10 – 11 |
Aplicații |
|||
8 – 9 |
Curs |
|||
9 – 11 |
Aplicații |
|||
11 – 12 |
Evaluare |
|||
III (3h) IV (4h) |
8 – 9 |
2. Exigenţe psihopedagogice în procesul de învăţământ |
Curs |
|
9 – 11 |
Aplicații |
|||
8 – 11 |
Aplicații |
|||
11 – 12 |
Evaluare |
|||
V (4h) VI (4h) |
8 – 10 |
3.Metode activ-participative şi tehnico-aplicative în procesul didactic al disciplinelor socio-umane |
Curs |
|
10 – 12 |
Aplicații |
|||
8 – 11 |
Aplicații |
|||
11 – 12 |
Evaluare |
|||
VII (2h) |
9 – 11 |
Evaluare finală |
Evaluare |
d. Modalităţi de evaluare
PORTOFOLIU DE EVALUARE:
– planificare calendaristică pentru o disciplină, la alegere;
– planificarea unei unități de învățare/ sau de conținut;
– eseu tematic, cu titlu la alegere
2. Resurse umane
Formatori
- prof. Sîiulescu Flavius – Cătălin, formator naţional;
- prof. Turbureanu Silvia, formator naţional