II.1.11. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii examenului național de definitivare – învățământ primar
November 4, 2019II.2.2. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii concursului național de titularizare – ”Limbă și comunicare – limbi moderne”
November 4, 20191. Criterii curriculare
Publicul – țintă vizat: profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Limbă și literatura română”
Justificare:
Perfecționarea pregătirii profesorilor suplinitori din județul Vâlcea în vederea participării la concursul pentru ocuparea posturilor în învățământul preuniversitar este o prioritate a politicii educaționale actuale.
Conținuturile prezentate în cadrul modulelor tematice vor fi aplicate în conformitate cu Legea educației naționale nr.1/ 2011 și cu programele pentru susținerea examenelor naționale de definitivare în vigoare.
Inspectorul de specialitate va realiza baza de date a profesorilor debutanți care au identificat ca nevoie de formare participarea și perfecționarea la acest curs de specialitate.
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Școala Gimnazială Anton Pann Rm.Vâlcea, Colegiul Național ”Alexandru Lahovari” Rm.Vâlcea
Curriculum-ul programului
a. Competențe vizate:
– utilizarea documentelor școlare reglatoare;
– cunoașterea și aplicarea instrumentelor de lucru specifice proiectării didactice
– formarea abilităților de corelare a proiectării didactice cu evaluarea;
– dezvoltarea abilității de abordare trans disciplinară a lecțiilor;
– aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei
b. Planificarea pe module tematice:
| Nr. crt. | Modul tematic | Total ore | Teorie | Aplicatii | Evaluare | 
|  | Componentele Curriculumului Naţional | 4 | 1 | 3 | – | 
|  | Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică | 4 | 1 | 3 | – | 
|  | Elemente de metodică și didactica disciplinei | 4 | 1 | 3 | – | 
|  | Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic | 4 | 1 | 3 | – | 
|  | Comunicarea didactică – soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare | 4 | 1 | 3 | – | 
|  | Managementul carierei didactice | 2 | 1 | 1 | – | 
| 
 | Evaluare finală | 2 | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | Total | 24 | 6 | 16 | 2 | 
c. Calendarul programului
| Ziua | Intervalul orar | Tema | Tip de activitate | 
| I (8 h) | 8 – 10 | 1. Componentele Curriculumului Naţional 2. Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică | Curs | 
| 10 – 12 | Aplicaţii | ||
| 12 – 14 | Curs | ||
| 14 – 16 | Aplicaţii | ||
| II (8 h) | 8 – 10 | 3. Elemente de metodică și didactica disciplinei 4. Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic | Curs | 
| 10 – 12 | Aplicaţii | ||
| 12 – 14 | Curs | ||
| 14 – 16 | Aplicaţii | ||
| III (6h) | 8 – 10 | 5. Comunicarea didactică – soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare 6. Managementul carierei didactice | Curs | 
| 10 – 12 | Aplicaţii | ||
| 12 – 14 | Aplicaṭii | ||
| IV (2h) | 9 – 11 | Evaluare finală | Evaluare | 
Modalităţi de evaluare
| Evaluare teorie | Evaluare aplicaţii | Evaluare finală | 
| 10% Prezenţă şi implicare | 40%, procent repartizat pentru: 
 | 50% – elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător: STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE: 
 | 
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
– prof. Tăbăcuțu Adriana, profesor limba și literatura română, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Ioniță Isabella Elena, profesor limba și literatura română, doctor, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Diaconescu Cristina, profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria


