II.1.11. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii examenului național de definitivare – învățământ primar
November 10, 2021II.3. Formarea cadrelor didactice în vederea dezvoltării competențelor de evaluare a lucrărilor scrise în cadrul examenelor naționale de definitivare și de ocupare a posturilor vacante
November 10, 20211. Criterii curriculare
Publicul – țintă vizat: educatoare suplinitoare, învățători suplinitori, profesori suplinitori
Justificare:
Perfecționarea pregătirii profesorilor,n suplinitori din județul Vâlcea în vederea participării la concursul pentru ocuparea posturilor în învățământul preuniversitar este o prioritate a politicii educaționale actuale.
Conținuturile prezentate în cadrul modulelor tematice vor fi aplicate în conformitate cu Legea educației naționale nr.1/ 2011 și cu programele pentru susținerea examenelor naționale de definitivare în vigoare.
Inspectorul de specialitate va realiza baza de date a profesorilor debutanți care au identificat ca nevoie de formare participarea și perfecționarea la acest curs de specialitate.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului
a. Competențe vizate:
– utilizarea documentelor școlare reglatoare;
– cunoașterea și aplicarea instrumentelor de lucru specifice proiectării didactice
– formarea abilităților de corelare a proiectării didactice cu evaluarea;
– dezvoltarea abilității de abordare trans disciplinară a lecțiilor;
– aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei
b. Planificarea modulelor tematice/forma de organizare a programului: webinarii sincron față în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea – G Suite for Education;
d. Planificarea pe module tematice:
| 
 Nr. crt.  | 
 Modul tematic  | 
 Total ore  | 
 Teorie  | 
 Aplicatii  | 
 Evaluare  | 
| 
 1  | 
 Componentele Curriculumului Naţional  | 
 4  | 
 1 (webinar față în față)  | 
 3 (două ore webinar față în față + o oră asincron/ tema classroom)  | 
 –  | 
| 
 2  | 
 Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică  | 
 4  | 
 1(webinar față în față)  | 
 3 (două ore webinar față în față + o oră asincron/ tema classroom)  | 
 –  | 
| 
 3  | 
 Elemente de metodică și didactica disciplinei  | 
 4  | 
 1(webinar față în față)  | 
 3 (două ore webinar față în față + o oră asincron/ tema classroom)  | 
 –  | 
| 
 4  | 
 Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic  | 
 4  | 
 1(webinar față în față)  | 
 3 (două ore webinar față în față + o oră asincron/ tema classroom)  | 
 –  | 
| 
 5  | 
 Comunicarea didactică – soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare  | 
 4  | 
 1 (webinar față în față)  | 
 3 (două ore webinar față în față + o oră asincron/ tema classroom)  | 
 –  | 
| 
 6  | 
 Managementul carierei didactice  | 
 2  | 
 1 (webinar față în față)  | 
 
  | 
 1 ora (tema asincron/ chestionar classroom)  | 
| 
 
  | 
 Evaluare finală  | 
 2  | 
 2 (webinar față în față)  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 
  | 
 Total  | 
 24  | 
 6  | 
 15  | 
 3  | 
e. Calendarul programului
| 
 Ziua  | 
 Interval orar  | 
 Tema  | 
 Tip activitate  | 
| 
 I (3h)  | 
 08.00 – 11.00 
  | 
 Componentele Curriculumului Naţional  | 
 Teorie + aplicații (webinar față în față)  | 
| 
 II (3h)  | 
 08.00 – 11.00 
  | 
 Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică  | 
 Teorie + aplicații (webinar față în față)  | 
| 
 III (3h)  | 
 08.00 – 11.00 
  | 
 Elemente de metodică și didactica disciplinei  | 
 Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față)  | 
| 
 IV (3h)  | 
 08.00 – 11.00 
  | 
 Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic  | 
 Teorie + aplicații (webinar față în față)  | 
| 
 V (4h)  | 
 08.00– 10.00 10.15 – 12.15 
  | 
 Comunicarea didactică – soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare Managementul carierei didactice  | 
 aplicații (webinar față în față)  | 
| 
 VI (6h)  | 
 08.00-14.00  | 
 Tema asincron/ chestionar classroom Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu)  | 
 aplicații (teme offline)  | 
| 
 VII (2h)  | 
 09.00– 11.00  | 
 Evaluare finala  | 
 Evaluare (webinar față în față)  | 
f. Modalităţi de evaluare
| 
 Evaluare teorie  | 
 Evaluare aplicaţii  | 
 Evaluare finală  | 
| 
 Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinarii sincronle față în față. și finalizarea temelor offline.  | 
 Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs.  | 
 Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE: 
  | 
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
a) aria curriculară ”Limba și comunicare ”:
– prof. Lăcătușu Cristina – profesor limba și literatura română, inspector școlar general adjunct, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Bocoi Maria, profesor limba și literatura română, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Barangă Simona, profesor limba engleză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Gheorghe Magdalena – profesor limba franceză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b) aria curriculară ”Matematica și științele naturii”:
– prof. Bologa Cristiana, inspector școlar, profesor matematică, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Ionescu Gabriela, inspector școlar, profesor fizică/ chimie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
c) aria curriculară ”Om și societate”:
– prof. Andreianu Mihaela – profesor socioumane, inspector școlar general, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Luca Adrian – profesor doctor filosofie, director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator/ consilier ARACIP
– prof. Samoilă Daniela Mihaela – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Diaconu Iulia, profesor geografie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Lăcraru Laura, inspector școlar, profesor religie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
d) aria curriculară ”Arte”:
– prof. Boicescu Traian Ștefan, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
e) aria curriculară ”Educație fizică și sport”:
– prof. Cornea Maria, profesor educație fizică și sport, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
f) aria curriculară ”Tehnologii”:
– prof. Toma Mirela – profesor tehnologii, inspector școlar general adjunct, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Manea Luminița, profesor tehnologii, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Merlan Doina, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
g) aria curriculară ”Consiliere psihopedagogică”:
– prof. Georgescu Maria, psihologie/ consilier școlar, director CJRAE, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Gârban Simona Elena, psihologie/ consilier școlar, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
h) ” Învățământ special și special integrat”:
– prof. Nițu Larisa, psihologie, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
i) ”Educație timpurie”
– prof. Ancuța Giorgiana Maria, profesor învățământ preșcolar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
j) ”Învățământ primar”
– prof. Trăistaru Adriana, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: prof. metodist CCD Șandru Valeria


