II.1.11. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii examenului național de definitivare – învățământ primar
November 14, 2022II.3. Formarea cadrelor didactice în vederea dezvoltării competențelor de evaluare a lucrărilor scrise în cadrul examenelor naționale de definitivare și de ocupare a posturilor vacante
November 14, 20221. Criterii curriculare
Publicul – țintă vizat: educatoare suplinitoare, învățători suplinitori, profesori suplinitori
Justificare:
Perfecționarea pregătirii profesorilor,n suplinitori din județul Vâlcea în vederea participării la concursul pentru ocuparea posturilor în învățământul preuniversitar este o prioritate a politicii educaționale actuale. Conținuturile prezentate în cadrul modulelor tematice vor fi aplicate în conformitate cu Legea educației naționale nr.1/ 2011 și cu programele pentru susținerea examenelor naționale de definitivare în vigoare.
Inspectorul de specialitate va realiza baza de date a profesorilor debutanți care au identificat ca nevoie de formare participarea și perfecționarea la acest curs de specialitate.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului
a. Competențe vizate:
– utilizarea documentelor școlare reglatoare;
– cunoașterea și aplicarea instrumentelor de lucru specifice proiectării didactice
– formarea abilităților de corelare a proiectării didactice cu evaluarea;
– dezvoltarea abilității de abordare trans disciplinară a lecțiilor;
– aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei
b. Planificarea modulelor tematice/forma de organizare a programului: webinarii sincron față în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea – G Suite for Education;
d. Planificarea pe module tematice:
Nr. crt. |
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1 |
Componentele Curriculumului Naţional |
4 |
1 (webinar față în față) |
3 (două ore webinar față în față + o oră asincron/ tema classroom) |
– |
2 |
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (două ore webinar față în față + o oră asincron/ tema classroom) |
– |
3 |
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (două ore webinar față în față + o oră asincron/ tema classroom) |
– |
4 |
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (două ore webinar față în față + o oră asincron/ tema classroom) |
– |
5 |
Comunicarea didactică – soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare |
4 |
1 (webinar față în față) |
3 (două ore webinar față în față + o oră asincron/ tema classroom) |
– |
6 |
Managementul carierei didactice |
2 |
1 (webinar față în față) |
|
1 ora (tema asincron/ chestionar classroom) |
|
Evaluare finală |
2 |
2 (webinar față în față) |
|
|
|
Total |
24 |
6 |
15 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (3h) |
08.00 – 11.00
|
Componentele Curriculumului Naţional |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
II (3h) |
08.00 – 11.00
|
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
III (3h) |
08.00 – 11.00
|
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față) |
IV (3h) |
08.00 – 11.00
|
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
V (4h) |
08.00– 10.00 10.15 – 12.15
|
Comunicarea didactică – soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare Managementul carierei didactice |
aplicații (webinar față în față) |
VI (6h) |
08.00-14.00 |
Tema asincron/ chestionar classroom Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
aplicații (teme offline) |
VII (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE: ü Proiectul unității de învățare ü Proiect didactic in care folosesc și resurse online ü Test de evaluare (3 categorii de itemi) |
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
a) aria curriculară ”Limba și comunicare ”:
– prof. Udrescu Ana-Maria, profesor limba și literatura română, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Barangă Simona, profesor limba engleză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Gheorghe Magdalena – profesor limba franceză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Cebotari Liliana – profesor limba engleză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b) aria curriculară ”Matematica și științele naturii”:
– prof. Bologa Cristiana, inspector școlar, profesor matematică, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Ionescu Gabriela, inspector școlar, profesor fizică/ chimie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Miu Lucian, inspector școlar, profesor chimie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
c) aria curriculară ”Om și societate”:
– prof. Andreianu Mihaela – profesor socioumane, inspector școlar general, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Ciocan Vetuța – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Luca Adrian – profesor doctor filosofie, director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator/ consilier ARACIP
– prof. Samoilă Daniela Mihaela – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Diaconu Iulia, profesor geografie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Lăcraru Laura, inspector școlar, profesor religie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
d) aria curriculară ”Arte”:
– prof. Zamfir Adrian, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
e) aria curriculară ”Educație fizică și sport”:
– prof. Roșca Aurelian, profesor educație fizică și sport, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
f) aria curriculară ”Tehnologii”:
– prof. Toma Mirela – profesor tehnologii, inspector școlar general adjunct, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Manea Luminița, profesor tehnologii, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Merlan Doina, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Tricuță Algina, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Dumbrăvescu Dumitru, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
g) aria curriculară ”Consiliere psihopedagogică”:
– prof. Georgescu Maria, psihologie/ consilier școlar, director CJRAE, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Gârban Simona Elena, psihologie/ consilier școlar, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
h) ” Învățământ special și special integrat”:
– prof. Nițu Larisa, psihologie, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
i) ”Educație timpurie”
– prof. Ancuța Giorgiana Maria, profesor învățământ preșcolar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
j) ”Învățământ primar”
– prof. Trăistaru Adriana, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Ungureanu Ana, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: prof. metodist CCD Șandru Valeria