II.19. Instruire diferenţiată pentru un curriculum adaptat
November 26, 2024II.21. Learning by doing: ”Școala Altfel” și ”Săptămâna verde”
November 26, 2024Grup țintă: personal didactic și cu funcții de conducere, de îndrumare și control, personal didactic auxiliar
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Abilitarea cadrelor didactice pentru a comunica corect, responsabil şi profesionist într-un mediu descentralizat, prin promovarea distribuirii leadership-ului la nivelul tuturor responsabililor de comisii
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Management educațional | Leadership și comunicare managerială | personal didactic și cu funcții de conducere, de îndrumare și control, personal didactic auxiliar | Blended learning | 24 | 8 | 8 | 8 | Profesor metodist CCD Iacob Ramona Claudia |
- Scopul programului:
Programul urmărește formarea competențelor de management și leadership necesare pentru integrarea eficientă a strategiilor la nivelul unităților de învățământ,, în vederea modernizării procesului și al îmbunătățirii performanțelor cadrelor didactice.
- Competențe formate/ dezvoltate:
– Identificarea variabilelor comunicării care conduc la transmiterea/ receptarea/ înțelegerea corectă a unui mesaj.
– Reconstruirea culturii organizaţionale a mediului şcolar prin eficientizarea procesului de comunicare.
– Dezvoltarea competențelor de coordonare şi conducere.
- Locație de desfășurare:
– pentru componenta online: platforma CCD Gsuite for Education
– pentru componenta față – în – față: CCD și filiale CCD
- Plan de învățământ program avizat:
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1. | Comunicarea interpersonală şi relaţionarea eficientă | 6 | 1 | 2 | 3 |
2. | Leadershipul – Arta de a conduce | 4 | 1 | 1 | 2 |
3. | Modele și teorii în leadership | 6 | 3 | 2 | 1 |
4. | Management educațional performant | 8 | 3 | 3 | 2 |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 8 | 8 | 8 |
- Modalități de evaluare a cursanților:
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
Analiza instituțională a unității de învățământ din perspectiva leadership-ului
Resurse umane
- Formatori
– Prof. Şandru Valeria – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, Google APS trainer, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;
– prof. Samoilă Daniela, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Din Maria Andreea – Funcția: prof. Învățământ primar, Școala Gimnazială Anton Pann, specializare: învățător, limba engleză și socilogie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC( CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru