II.30. Kit de instrumente practice in disciplinarea pozitiva a clasei de elevi
October 25, 2016II.32. Management administrativ și dezvoltare instituțională
October 25, 20161. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: Directorii unităților de învățământ, profesori coordonatori – toate nivelele de învăţământ, cadre didactice care aspiră la funcția de director
Justificarea ofertei: programul propune șase module tematice utile cadrelor didactice care îndeplinesc atribuțiile de management în unitățile de învățământ să proiecteze, să organizeze , să conducă și să evaluaeze procesele care determină creșterea calității educației oferite de un furnizor.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
Dezvoltarea personală a profesorilor consilieri şcolari;
Aprofundarea cadrului legislativ al profesiei;
Analiza specificităţii şi particularităţilor activităţii de asistenţă psihopedagogică la nivele de învăţământ diferite;
Proiectarea mecanismelor de evaluare si asigurare a calitatii
Aplicarea principiilor, metodelor, instrumentelor de autoevaluare institutionala
Aplicarea standardelor de evaluare periodica
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Obiectivele evaluării ARACIP |
4 |
1 |
3 |
|
Scopul evaluării ARACIP |
4 |
1 |
3 |
|
Instrumente specifice evaluării ARACIP |
4 |
1 |
2 |
1 |
Legislație ARACIP |
3 |
1 |
2 |
|
Management și comunicare |
4 |
1 |
3 |
|
Leadership și calitate |
3 |
1 |
2 |
|
Evaluare finală |
2 |
|
|
2 |
Total |
24 |
6 |
15 |
3 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul de activitate |
I |
8.00-10.00 |
Obiectivele evaluării ARACIP Scopul evaluării ARACIP Instrumente specifice evaluării ARACIP Legislație ARACIP |
Teorie |
10.30-13.30 |
Aplicații |
||
14.00-16.00 |
Evaluare |
||
a II-a |
8.00 – 10.00 |
Management și comunicare
|
Teorie |
10.30-13.30 |
Aplicații |
||
14.00-16.00 |
Evaluare |
||
a III-a |
8.00 – 10.00 |
Teorie |
|
10.30-13.30 |
Aplicații |
||
14.00-16.00 |
Evaluare |
||
a IV-a |
8.00 – 10.00 |
Teorie |
|
10.30-13.30 |
Aplicații |
||
14.00-16.00 |
Evaluare |
||
a V-a |
8.00 – 10.00 |
Leadership și calitate ; legislatie in vigoare Mecanisme de asigurare a calitatii (PDI/PAS) , Strategie de evaluare si asigurare a calitatii |
Teorie |
10.30-13.30 |
Aplicații |
||
14.00-16.00 |
Evaluare |
||
a VI-a |
8.00 – 10.00 |
Autoevaluare institutionala ;proceduri. Instrumente de autoevaluare ; RAEI Proceduri interne de asigurare si evaluare a calitatii . Standarde de evaluare periodica |
Teorie |
10.30-13.30 |
Aplicații |
||
14.00-16.00 |
Evaluare |
||
a VII-a |
8.00 – 16.00 |
Evaluare finală: Elaborarea Proiectului de dezvoltare instituțională pentru propria școală |
Evaluare |
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, calitatea produselor activităţii |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal |
2. Resurse umane
Prof. Adina Dobrete, inspector de specialitate, formator județean
Prof. Mihai Fârtat, formator județean
Prof. Doru Dumbrăvescu, formator județean