II.32. Management administrativ și dezvoltare instituțională
October 25, 2016II.34. Managementul financiar al unităților de învățământ preuniversitar
October 25, 2016- Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: Personal didactic şi didactic auxiliar
Justificarea ofertei:
Cariera este ansamblul rolurilor profesionale performante de-a lungul vieții active a căror succesiune poate urma traiectorii diferite în timp.
Traiectoria în carieră depinde un numai de resursele acționare ale persoanei la începutul carierei și pe parcursul ei, ci și de oportunitățile și mai ales de modul în care individul are obiective în carieră clare și e capabil să se folosească de aceste oportunități pentru a le atinge.
Cariera şi managementul carierei trebuie abordate prin prisma progreselor înregistrate în domeniul managementului resurselor umane din care face parte integrantă şi managementul carierei.
Managementul carierei trebuie văzut atât prin prisma intereselor organizaţiilor cât şi ale angajaţilor. În această idee, managementul carierei are în vedere atât procesul de planificare a carierei care vizează modul de avansare a angajaţilor în cadrul organizaţiei conform necesităţilor acesteia, performanţele angajaţilor, potenţialul acestora şi preferinţele lor, cât şi asigurarea succesiunii manageriale cu menirea de a asigura pe cât posibil organizaţia că va dispune de persoanele de care are nevoie pentru a-şi atinge obiectivele .
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
- Competenţe vizate
Manifestarea unei conduite psihopedagogice inovative în plan profesional/social
Stăpânirea conceptelor şi teoriilor moderne de comunicare: orizontală/ verticală, complexă, totală (ectosemantică), multiplă, diversificată şi specifică;
Utilizarea metodelor şi tehnicilor de autocontrol psihocomportamental;
Adoptarea de conduite eficiente pentru depăşirea ,,situaţiilor limită”;
Stăpânirea conceptelor şi teoriilor moderne privind formarea ,,schemelor de acţiune” şi a capacităţilor de cunoaştere;
Formarea, dezvoltarea, exersarea competenţelor de management al carierei;
b. Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
I. Planificarea şi dezvoltarea carierei. Cariera: definire (accepţiune tradiţională şi modernă), factorii care influenţează alegerea carierei Continuarea traseului educaţional sau inserţia profesională: consecinţe, avantaje, limite |
6 h |
2 h |
4 h |
– |
II. Autocunoaşterea şi dezvoltarea personal. Valori, interese, aptitudini. Profil de personalitate – profil vocational. Strategii ICT de căutare şi managementul informaţiei |
8 h |
2 h |
6 h |
– |
III. Managementul carierei cadrului didactic. Dezvoltarea competenţelor de comunicare şi relaţionare, psiho-sociale, de evaluare, tehnice şi tehnologice. Oportunităţi europene de dezvoltarea carierei, prin Programul de învăţare de-a lungul întregii vieţi |
8 h |
2 h |
6 h |
– |
Evaluare finală |
2 h |
|
|
2 h |
Total |
24 |
6 h |
16 h |
2 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formatori |
I |
8-14 |
Planificarea şi dezvoltarea carierei. Cariera: definire (accepţiune tradiţională şi modernă), factorii care influenţează alegerea carierei Continuarea traseului educaţional sau inserţia profesională: consecinţe, avantaje, limite |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Grama Aurelia Prof. Papuzu Cornelia Psiholog Nichita Ligia |
II |
8-16 |
Autocunoaşterea şi dezvoltarea personal. Valori, interese, aptitudini. Profil de personalitate – profil vocational. Strategii ICT de căutare şi managementul informaţiei |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Grama Aurelia Prof. Papuzu Cornelia Psiholog Nichita Ligia |
III |
8-16 |
Managementul carierei cadrului didactic. Dezvoltarea competenţelor de comunicare şi relaţio-nare, psiho-sociale, de evaluare, tehnice şi tehno-logice. Oportunităţi europene de dezvoltarea carierei, prin Programul de învăţare de-a lungul vieții |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Grama Aurelia Prof. Papuzu Cornelia Psiholog Nichita Ligia |
IV |
12-14 |
Evaluare finală |
evaluare |
Prof. Papuzu Cornelia Prof. Grama Aurelia Psiholog Nichita Ligia |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea in timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformării lor in puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde un Plan de dezvoltare a carierei, prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |
II. Resurse umane
Prof. Grama Aurelia, formator județean
Prof. Papuzu Cornelia, formator județean
Psiholog Nichita Ligia, formator județean