II.32. Predarea cu atenție la traume – principii și activități practice
November 26, 2024II.34. Principii de baza în scrierea unui proiect Erasmus de succes
November 26, 2024Grup ţintă personal didactic de predare, personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control, personal didactic auxiliar
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Programul răspunde nevoilor de formare privind dezvoltarea unor competențe de gestionare eficientă a situațiilor în care participanții, direcți și indirecți, la actul educațional se confruntă cu situații de criză la nivelul şcolii.
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Prevenirea şi combaterea violenței școlare, bullying-ului, a consumului de droguri şi a altor forme de adicție | Prevenirea şi combaterea violenței școlare şi a unor forme de adicție | personal didactic de predare, personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control, personal didactic auxiliar | Blended learning | 24 | 8 | 8 | 8 | Profesor metodist CCD Șandru Valeria |
- Scopul programului
Acest program are ca scop promovarea a unor valori și atitudini precum: toleranță, cultivarea unui climat socio-psihologic adecvat mediului școlar, responsabilitate între partenerii implicaţi în activitățile care se desfășoară la nivelulu unei unități școlare.
- Competenţe formate/ dezvoltate
- Elaborarea planurilor de acțiune personală în contexte educaționale variate cu potențial disfuncțional (violență/ absenteism școlar).
- Identificarea principiilor și regulilor de gestionare a microcrizelor educaționale.
- Promovare bunelor practici la nivelul clasei de elevi/ școlii în domeniul inițiativelor/ proiectelor antiviolență / prevenirea absenteismului școlar.
- Locație de desfășurare:
– pentru componenta online: platforma CCD Gsuite for Education
– pentru componenta față – în – față: CCD Vâlcea și filialele CCD
- Plan de învățământ program avizat
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1. | Prevenirea şi combaterea violenței şcolare. Violența şcolară: delimitări conceptuale, tipuri, cauze | 4 | 1 | 1 | 2 |
2. | Acțiuni de prevenire şi combatere a situațiilor de microcriză educațională | 4 | 1 | 1 | 2 |
3. | Ce este medierea? Pregatirea pentru mediere. Co-medierea. Principiul medierii | 6 | 3 | 2 | 1 |
4. | Principii și reguli de gestionare a microcrizelor educaționale | 8 | 3 | 2 | 3 |
5. | Exemple de bune practici | 2 | – | 2 | – |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 8 | 8 | 8 |
- Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
- Elaborarea unui Proiect educativ: „Strategia mea antiviolență la nivelul clasei de elevi/ scolii.”
- Eseu – Forme și cauze ale violenței în școală. Respectarea datelor cu caracter personal
Resurse umane
- Formatori implicaţi:
– prof. Dobrete Florentina Adina – director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național
– prof. Păușescu Maria Maricica, director, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Georgescu Livia, director, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Ioana Lidia Paula, director, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Mărgărita Elena Antoanela, profesor metodist CCD, certificat formator acreditat CNFPA
– prof. Tudosoiu Gheorghe Daniel, profesor metodist CCD, certificat formator acreditat CNFPA.
- Coordonatorul programului profesor metodist CCD Șandru Valeria