II.37. Managementul resurselor umane în învăţământul preuniversitar
October 26, 2016II.39. Metode alternative de educaţie
October 26, 20161.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: Cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Proiectul îşi propune să desfăşoare activităţi de formare de mentori, contribuind astfel în mod direct la îmbunătăţirea calificării cadrelor didactice, acordându-le acestora un sprijin semnificativ în carieră.
De asemenea, se urmăreşte dezvoltarea competenţelor profesorilor cu atribuţii în domeniul activităţilor de mentorat (sau care doresc să se implice în astfel de activităţi) – mentori de practică pedagogică, pentru a deveni profesionişti în realizarea pregătirii practice a noilor generaţii de profesori.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
Cunoaşterea şi înţelegerea contextului actual şi a noilor standarde de calitate în conformitate cu care se realizează procesul formării profesionale pentru cariera didactică;
Cunoaşterea şi înţelegerea specificităţii şi particularităţilor activităţilor de mentorat;
Aplicarea cu profesionalism a unor principii şi metode de bază din domeniul mentoratului pentru rezolvarea unor probleme asociate debutului profesional în cariera didactică;
Utilizarea adecvată de criterii, metode standard şi instrumente specifice de evaluare, pentru aprecierea calităţii activităţilor pe care le experimentează debutanţii;
Elaborarea de proiecte profesionale şi/sau de cercetare prin aplicarea inovativă a unor metode cantitative şi calitative;
Dezvoltarea capacităţii cursanţilor de a-şi aduce contribuţii personale la crearea unei adevărate culturi în domeniul mentoratului pentru cariera didactică.
- Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Psihosociologia grupului; educația diferențiată |
5 |
1 |
3 |
1 |
Profilul cadrului didactic mentor |
5 |
1 |
3 |
1 |
Managementul activităţilor de practică pedagogică |
5 |
1 |
3 |
1 |
Întocmirea caietului de practică pedagogică |
5 |
1 |
3 |
1 |
Evaluare finală |
4 |
|||
Total |
24 |
4 |
12 |
8 |
- Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
8-14 1 h pauză |
Psihosociologia grupului; educația diferențiată |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Ochia Mădălina Prof. Mărgărita Antoanela |
2 |
8-14 1 h pauză |
Profilul cadrului didactic mentor |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Ochia Mădălina Prof. Ochia Florin |
3 |
8-14 1 h pauză |
Managementul activităţilor de practică pedagogică |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Ochia Mădălina Prof. Mărgărita Antoanela |
4 |
8-14 1 h pauză |
Întocmirea caietului de practică pedagogică |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Ochia Mădălina Prof. Ochia Florin |
5 |
9 -13 |
Evaluare finală |
evaluare |
Prof. Ochia Mădălina Prof. Mărgărita Antoanela Prof. Ochia Florin |
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare |
Prezenţă şi implicare |
Teste şi chestionare |
Proiect didactic specific |
2. Resurse umane
prof. Ochia Mădălina , formator județean
Prof. Ochia Florin , formator județean
Prof. Mărgărita Antoanela, inspector scolar specialitate, formator judetean