Strategii educaționale de mentorat și coaching în orientarea școlară și profesională a copiilor
November 24, 2025Formarea competențelor digitale prin utilizarea platformelor educaționale în activitatea didactică
November 25, 2025Grup țintă: personal didactic de predare
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Organizarea cursului „Educația viitorului prin competențe digitale, competențe media și tehnologii AI” se impune ca o necesitate în contextul actual al transformărilor rapide din educație și societate. Profesorii au responsabilitatea de a pregăti elevii pentru o lume dominată de digitalizare și inteligență artificială, însă acest lucru nu poate fi realizat eficient fără formarea unor competențe adaptate vremurilor. Utilizarea instrumentelor AI în educație oferă oportunități reale de personalizare a învățării și de sprijinire a procesului de evaluare, iar tablele interactive contribuie la creșterea implicării și motivației elevilor. Totodată, fenomenul știrilor false solicită dezvoltarea gândirii critice și a competențelor media, pentru ca profesorii să poată ghida elevii în selecția și interpretarea informațiilor corecte. În plus, platforma Wayground creează un cadru modern de colaborare și inovare între cadrele didactice, facilitând schimbul de experiență și accesul la resurse digitale actualizate. Prin urmare, participarea la acest curs este justificată nu doar prin modernizarea practicilor educaționale, ci și prin impactul său direct asupra calității actului didactic și a pregătirii elevilor pentru societatea cunoașterii.
- Informații generale
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr total de ore | Distribuția nr ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față-în-față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Competențe TIC/ digitale/ Nanotehnologii/ Autonomie pedagogică prin dezvoltarea abilităților digitale | Educația viitorului prin competențe digitale, competențe media și tehnologii AI pentru o gândire critică | personal didactic de predare | Online
|
25 | – | 14 | 11 | Profesor metodist CCD Șandru Valeria |
- Scopul programului:
Cursul urmărește dezvoltarea competențelor digitale și media ale cadrelor didactice, consolidarea abilităților de utilizare a tehnologiilor emergente (inteligență artificială, platforme educaționale moderne, table interactive) și formarea unei gândiri critice în raport cu conținuturile informaționale, inclusiv cu fenomenul știrilor false.
- Competenţe vizate:
C1. Utilizarea eficientă a tehnologiilor moderne (table interactive, platforme digitale, aplicații educaționale).
C2. Analizarea și filtrarea informațiilor, identificarea știrilor false și promovarea consumului responsabil de conținut digital.
C3. Utilizarea platformei Wayground pentru partajarea resurselor, schimb de bune practici și proiecte comune.
C4. Adaptarea metodelor de predare la mediul digital și crearea unor lecții interactive și atractive.
- Locație de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
- Plan de învățământ program avizat
| Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1. | Utilizarea instrumentelor AI în educație | 4 | – | 2 | 2 |
| 2. | Educație media – „Caută informația, nu influența” | 5 | – | 2 | 3 |
| 3. | Crearea de lecții interactive pe platforma Wayground | 8 | – | 5 | 2 |
| 4. | utilizând tablele interactive in activitățile educative | 8 | – | 5 | 3 |
| Nr. total ore/ program avizat | 25 | – | 14 | 11 | |
- Modalități de evaluare a cursanților
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinarii sincronle față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliul individual.
|
Structura portofoliului de evaluare: elaborarea unui portofoliu de curs (fişe, chestionare, opţional) şi a unui proiect didactic.
Resurse umane
- Formatori
– Prof. Grecea Violeta, profesor informatică și TIC, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– Prof. Vasile Costin, profesor informatică și TIC, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– Prof. Ciochina Ana Luisa, profesor informatică și TIC, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria


