Inițiere în calcul tabelar (Excel)
November 25, 2025Învățarea prin gamificare la orele de limba și literatura română
November 25, 2025Grup ţintă: personal didactic de predare
CRITERII CURRICULARE
- Notă argumentativă/ justificativă:
În contextul actual, caracterizat de o digitalizare accelerată și nevoi educaționale din ce în ce mai complexe, utilizarea inteligenței artificiale generative depășește treptat barierele scepticismului inițial și ale rezistenței la schimbare, demonstrându-și valoarea practică în multiple scenarii educaționale. Potențialul său de inovare se manifestă atât la nivel macro, în managementul sistemului de învățământ și al instituțiilor educaționale, cât și la nivel micro, în cadrul interacțiunilor zilnice dintre profesori și elevi. Pe măsură ce beneficiile devin tot mai evidente, cadrele didactice, elevii, decidenții își dezvoltă competențe digitale avansate și încorporează organic instrumentele cu IA în rutina profesională.
- Informații generale
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Competențe TIC/ digitale/ Nanotehnologii/ Autonomie pedagogică prin dezvoltarea abilităților digitale | Integrarea tehnologiilor de inteligență artificială în procesul educațional | personal didactic de predare | online | 25 | – | 14 | 11 | Profesor metodist CCD Ciochină Luisa Ana |
- Scopul programului
Creșterea capacității cadrelor didactice de a răspunde nevoilor educaționale în continuă evoluție prin dezvoltarea unor activități de predare-învățare -evaluare utilizând potențialul AI.
- Competențe formate/ dezvoltate
C1Selectarea resurselor digitale având în vedere scopul învățării, contextul, abordarea pedagogică și specificul grupului de antepreșcolari/ preșcolari/ elevi/ studenți/ alte persoane aflate în proces de învățare.
C2 Respectarea și aplicarea corectă a normelor privind confidențialitatea și drepturile de autor, a modalităților de utilizare, creare și alocare adecvată a licențelor deschise și a resurselor educaționale deschise.
C3 Gestionarea strategiilor digitale de predare pentru experimentarea și conceperea de noi modalități de organizare și metode pentru predare.
C4 Utilizarea tehnologiilor digitale pentru a înregistra, compara și sintetiza informații despre progresul antepreșcolarilor/ preșcolarilor/ elevilor/ studenților/ altor persoane aflate în proces de învățare.
- Locație de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
- Plan de învățământ program avizat
| Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr total ore/ modul/ temă | Distribuția nr ore/ forme de organizare | ||
| Față-în-față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1. | Modulul 1: Bazele Inteligenței Artificiale (AI) | 6 | – | 3 | 3 |
| Modulul 2: Instrumente de inteligență artificială folosite în activitățile de predare | 7 | – | 4 | 3 | |
| 3. | Modulul 3 Orientări în materie de etică privind utilizarea inteligenței artificiale (IA) și a datelor în procesul de predare și învățare | 6 | – | 3 | 3 |
| 4. | Aplicații practice ale IA în lecțiile de geografie | 6 | – | 4 | 2 |
| Nr total ore program avizat | 25 | – | 14 | 11 | |
- Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliul individual.
|
Structura portofoliului de evaluare:
- Proiectarea unei activități didactice desfășurate la clasă, cu caracter inovativ, bazate pe utilizarea AI în procesul de învățare;
- Proiectarea unei activități didactice referitoare la utilizarea responsabilă a instrumentelor AI de către elevi;
- Chestionar online
RESURSE UMANE:
- Formatori implicați:
– prof. Trăistaru Gabriela, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Diaconu Iulia, profesor geografie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Croitoru Elena Roxana, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– prof. Roșu Călina Roxana Laura, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
- Coordonatorul programului profesor metodist CCD Ciochină Luisa Ana


