Pedagogie modernă și strategii pentru educația online
November 25, 2025Formarea cadrelor didactice pentru programul „A doua șansă”
November 25, 2025Grup țintă: personal didactic de predare
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă/ justificativă, de fundamentare a programului avizat (descriere succintă) privind utilitatea/ necesitatea programului propus pentru avizare, rezultată din analiza de nevoi.
În contextul transformării rapide a societății și a globalizării informației, cunoașterea și aplicarea metodelor și strategiilor specifice învățării digitale în educație devine esențială pentru cadrele didactice. Digitalizarea schimbă fundamental modul în care informația este accesată, procesată și transmisă, iar profesorii trebuie să se adapteze la aceste noi realități pentru a putea oferi elevilor o educație relevantă și eficientă.
Noile generații de elevi sunt nativ digitali, obișnuiți să folosească tehnologia în viața de zi cu zi. Acest lucru necesită din partea cadrelor didactice o actualizare a competențelor pedagogice, astfel încât să poată utiliza metode digitale pentru a capta atenția și a stimula interesul elevilor. Metodele tradiționale, deși eficiente într-un anumit context, pot deveni insuficiente dacă nu sunt integrate cu tehnologiile moderne.
În plus, învățarea digitală oferă oportunități pentru personalizarea educației. Prin instrumentele digitale, profesorii pot adapta conținutul și metodele de predare la nevoile specifice ale fiecărui elev. Accesul la platforme educaționale online, la resurse multimedia și la evaluări digitale permite un grad de flexibilitate și interactivitate mult mai mare decât învățarea clasică.
- Informații generale
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Autonomie pedagogică prin dezvoltarea abilităților digitale | Strategii didactice și instrumente TIC moderne și eficiente utilizate în educația digitală | personal didactic de predare
|
Online
|
25 | – | 14 | 11 | Prof. metodist Mărgărita Elena Antoanela |
- Scopul programului
Programul îşi propune să desfăşoare activităţi interactive și colaborative ce vizează utilizarea strategiilor didactice și a instrumentelor TIC la clasă, în diferite forme, cât mai utile și atractive pentru procesul de învățare al elevilor. În plus, se dorește a fi un sprijin real pentru extinderea învățării în afara spațiului sălii de clasă prin educația online.
- Competențe formate/ dezvoltate
- Integrarea instrumentelor TIC în activitatea didactică și proiectarea de activități educaționale interactive bazate pe investigație, creativitate, gândire critică, lucru în echipă și interdisciplinaritate;
- Crearea de conținut educațional digital folosind resurse digitale variate pentru educație.
- Utilizarea strategiilor didactice de predare – învățare – evaluare interactive în învățarea digitală.
- Locație de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
- Plan de învățământ program avizat
| Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1. | Învățarea și predarea digitală | 2 | – | 2 | – |
| 2. | Strategii didactice eficiente în predare – învățare – evaluare utilizate în mediul online | 4 | 2 | 2 | |
| 3. | Resurse TIC pentru educație | 6 | – | 3 | 3 |
| 4. | Utilizarea inteligenței artificiale în educație | 5 | – | 2 | 3 |
| 5. | Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) | 8 | – | 5 | 3 |
| Nr. total ore/ program avizat | 25 | – | 14 | 11 | |
- Modalități de evaluare a cursanților
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliu individual |
Structura portofoliului de evaluare:
Resurse umane
- Formatori implicați
– Prof. dr. Ochia Mădălina Camelia, profesor fizică, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
– Prof. gr. I Ochia Florin Cristian, profesor informatică, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CCD
- Coordonatorul programului profesor metodist CCD Vâlcea Mărgărita Elena Antoanela


