II.3. Formarea cadrelor didactice în vederea dezvoltării competențelor de evaluare a lucrărilor scrise în cadrul examenelor naționale de definitivare și de ocupare a posturilor vacante
November 14, 2022III.2. CDȘ – strategii transdisciplinare
November 15, 20221. Criterii curriculare
Public țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificare: abilitarea cadrelor didactice în vederea dezvoltării competențelor de evaluare a probelor practice/ orale în profilul postului și a inspecțiilor speciale la clase
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului
a. Competențe vizate:
– Dezvoltarea competențelor didactice de evaluare a inspecțiilor speciale la clasă/ probelor orale
– Cunoașterea instrumentelor utilizate în evaluarea probelor orale și a inspecțiilor la clasă;
– Aplicarea instrumentelor utilizate în cadrul inspecțiilor speciale la clasă/ probelor orale;
– Conștientizarea efectelor deciziilor de evaluare, cu asumarea responsabilităților privind necesitatea transparentei și documentarii acestor decizii.
b. Planificarea modulelor tematice/forma de organizare a programului: webinarii sincron față în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea – G Suite for Education;
d. Planificarea pe module tematice:
Nr. crt. |
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1 |
Cadrul legislativ de desfășurare a probelor practice/ orale și a inspecțiilor speciale la clase |
4 |
1 (webinar față în față) |
3 (două ore webinar față în față + o oră asincron/ tema classroom) |
– |
2 |
Instrumentele utilizate în evaluarea probelor orale și a inspecțiilor la clasă |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (două ore webinar față în față + o oră asincron/ tema classroom) |
– |
3 |
Specificul activității de predare- învățare – evaluare |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (două ore webinar față în față + o oră asincron/ tema classroom) |
– |
4 |
Competențe, atitudini și valori evaluate în cadrul inspecțiilor speciale la clasă/ probelor orale |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (două ore webinar față în față + o oră asincron/ tema classroom) |
– |
5 |
Elemente de deontologie profesională |
4 |
1 (webinar față în față) |
3 (două ore webinar față în față + o oră asincron/ tema classroom) |
– |
6 |
Evaluare finală |
4 |
– |
– |
4 (webinar față în față) |
|
Total |
24 |
5 |
15 |
4 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (3h) |
08.00 – 11.00
|
Cadrul legislativ de desfășurare a probelor practice/ orale și a inspecțiilor speciale la clase |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
II (3h) |
08.00 – 11.00
|
Instrumentele utilizate în evaluarea probelor orale și a inspecțiilor la clasă |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
III (3h) |
08.00 – 11.00
|
Specificul activității de predare- învățare – evaluare |
Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față) |
IV (3h) |
08.00 – 11.00
|
Competențe, atitudini și valori evaluate în cadrul inspecțiilor speciale la clasă/ probelor orale |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
V (4h) |
08.00– 10.00 10.15 – 12.15 |
Elemente de deontologie profesională |
aplicații (webinar față în față) |
VI (6h) |
08.00-14.00 |
Tema asincron/ chestionar classroom Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
aplicații (teme offline) |
VII (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. |
Completarea fişei de evaluare a lecţiei pentru inspecţia specialǎ la clasă în profilul postului |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE: fişa de evaluare a lecţiei pentru inspecţia specialǎ la clasă în profilul postului |
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
a) aria curriculară ”Limba și comunicare ”:
– prof. Udrescu Ana-Maria, profesor limba și literatura română, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Barangă Simona, profesor limba engleză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Gheorghe Magdalena – profesor limba franceză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Cebotari Liliana – profesor limba engleză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b) aria curriculară ”Matematica și științele naturii”:
– prof. Bologa Cristiana, inspector școlar, profesor matematică, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Ionescu Gabriela, inspector școlar, profesor fizică/ chimie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Miu Lucian, inspector școlar, profesor chimie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
c) aria curriculară ”Om și societate”:
– prof. Andreianu Mihaela – profesor socioumane, inspector școlar general, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Ciocan Vetuța – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Luca Adrian – profesor doctor filosofie, director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator/ consilier ARACIP
– prof. Samoilă Daniela Mihaela – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Diaconu Iulia, profesor geografie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Lăcraru Laura, inspector școlar, profesor religie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
d) aria curriculară ”Arte”:
– prof. Zamfir Adrian, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
e) aria curriculară ”Educație fizică și sport”:
– prof. Roșca Aurelian, profesor educație fizică și sport, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
f) aria curriculară ”Tehnologii”:
– prof. Toma Mirela – profesor tehnologii, inspector școlar general adjunct, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Manea Luminița, profesor tehnologii, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Merlan Doina, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Tricuță Algina, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Dumbrăvescu Dumitru, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
g) aria curriculară ”Consiliere psihopedagogică”:
– prof. Georgescu Maria, psihologie/ consilier școlar, director CJRAE, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Gârban Simona Elena, psihologie/ consilier școlar, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
h) ” Învățământ special și special integrat”:
– prof. Nițu Larisa, psihologie, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
i) ”Educație timpurie”
– prof. Ancuța Giorgiana Maria, profesor învățământ preșcolar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
j) ”Învățământ primar”
– prof. Trăistaru Adriana, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Ungureanu Ana, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: prof. metodist CCD Șandru Valeria
3. Criterii economice:
– numărul grupelor vizat de grupul ţintă – 6 grupe – 180 cursanţi
– costul programului – 6000 Ron
– costul estimat al unei ore de formare pentru fiecare participant – 3 Ron
III. Programe avizate online
III.1. Abilitare curriculară pentru clasa pregătitoare
1. Criterii curriculare:
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul primar
Justificarea ofertei: Program elaborat şi necesar pentru abilitarea cadrelor didactice care vor preda la clasa pregătitoare în anul şcolar 2022 – 2023, în vederea implementării Noului Curriculum la clasa pregătitoare.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
– Planificarea și proiectarea demersului didactic specific activtății clasei pregătitoare;
– Dezvoltarea competențelor de management al procesului de predare-învățare-evaluare specific clasei pregătitoare;
– Dezvoltarea competențelor de comunicare și relaționare cu elevii;
– Dezvoltarea competențelor de evaluare pe parcursul și la finalul clasei pregătitoare.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Raportarea la principiile și regulile de prelucrare a datele personale statuate în Regulamentul UE 2016/ 679 al Parlamentului European. |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Tema 2 Noul curriculum-Plan cadru -Planificare calendaristică |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
– |
Tema 3 Planificarea calendaristică,Planificarea pe unități de invățare |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
– |
Tema 4 Proiectul didactic |
2 (webinar sincron online) |
2 (webinar față în față) |
– |
|
Tema 5 Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu). Jocuri folosind diferite aplicatii |
6 (teme offline) 2 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala Portofoliu-prezentare |
2 (webinar sincron online) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (4h) |
08.00 – 10.00 10.15 – 12.15 |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Raportarea la principiile și regulile de prelucrare a datele personale statuate în Regulamentul UE 2016/ 679 al Parlamentului European. |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
II (4h) |
08.00- 10.00 10.15- 12.15 |
Tema 2 Noul curriculum-Plan cadru -Planificare calendaristică |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
III (4h) |
08.00-10.00 10.15– 12.15 |
Tema 3 Planificarea calendaristică,Planificarea pe unități de invățare |
Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față) |
IV (4h) |
08.00– 10.00 10.15– 12.15 |
Tema 4 Proiectul didactic |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
V (2h) |
08.00– 10.00
|
Tema 5 Jocuri folosind diferite aplicatii |
aplicații (webinar față în față) |
VI (4h) |
08.00-12.00 |
Tema 5 Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
Aplicații (teme offline) |
VII (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala Prezentarea portofoliului |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
1. Proiectarea unei unități de învățare.
2. Proiect didactic in care folosesc și resurse online
2. Resurse umane:
a. Formatori implicaţi:
– prof. Trăistaru Adriana, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Buleteanu Maria, profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator CRED
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria