II.40. Metodica limbii române între tradiţional şi modern
October 26, 2016II.42. « Modernisation des pratiques pédagogiques dans l’enseignement et l’apprentissage du FLE »
October 26, 20161. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: profesori de religie
Justificarea ofertei:
Optimizarea activităţii educative sub toate aspectele sale, de la cele particulare ale instruirii, ale conceperii curriculum-ului, ale organizării sistemului de învăţămant, ale managementului educaţional şi evaluării, pȃnă la sporirea valenţelor sale formative;
Cunoaşterea propriilor valori culturale şi spirituale după extinderea lor în spaţiul comunitar;
Valorificarea potenţialului educativ al conţinuturilor informaţionale;
Necesitatea motivării elevilor prinr-o gamă cât mai diversă de metode didactice pentru învăţarea religiei şi pentru formarea personalităţii duhovniceşti;
Dezvoltarea creativităţii în procesul didactic;
Durata: 24 de ore
Curriculum-ul programului:
- Competenţe vizate
Utilizarea adecvată a cunoştinţelor de didactică generală, de didactică a specialităţii, de psihologie;
Proiectare şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative;
Organizarea adecvată a activităţilor didactice în funcţie de tipul de lecţie dominant;
Utilizarea optimă a factorilor spatio-temporali, în vederea eficientizării procesului instructiv – educativ;
Adoptarea de strategii didactice care să permită utilizarea eficientă a mijloacelor şi a auxiliarelor didactice în procesul instructiv- educativ.
Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv – educativ, ca act de comunicare;
Selectarea metodelor optime în vederea formării gândirii critice şi deprinderilor practice,înţelegerea mecanismului de formare a trăsăturilor psihomorale şi adoptarea metodelor şi tehnicilor de cunoaştere şi activizare a elevilor;
Proiectarea şi organizarea activităţilor instructiv – educative în colaborare cu comunitatea;
Responsabilizarea pentru rolul social asumat.
b. Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Specificul, scopul si obiectivele religiei in scoala |
4 |
1 |
3 |
|
Valori si finalitati in educatia religioasa |
4 |
1 |
2 |
1 |
Mijloace didactice intre clasic si modern |
4 |
1 |
2 |
1 |
Metode active utilizate in studiul Religiei |
5 |
2 |
2 |
1 |
CDS-ul in educatia religioasa |
3 |
1 |
2 |
|
Evaluare finală |
4 |
4 |
||
Total |
24 |
6 |
11 |
7 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
8,00- 14,00 |
Specificul, scopul si obiectivele religiei in scoala |
curs aplicaţii |
Prof.Ionescu Daniela |
2 |
8,00- 14,00 |
Valori si finalitati in educatia religioasa |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Popescu Romeo |
3 |
8,00- 14,00 |
Mijloace didactice intre clasic si modern |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Ionescu Daniela
|
4 |
8,00- 15,00 |
Metode active utilizate in studiul Religiei |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Popescu Romeo |
5 |
8,00- 13,00 |
CDS-ul in educatia religioasa |
curs aplicaţii evaluare |
Prof.Ionescu Daniela
|
6 |
8,00- 12,00 |
Evaluare |
evaluare |
Prof. Popescu Romeo |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
frecvenţă activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video); |
proiecte, elaborare CDŞ-uri, referate, portofolii |
2. Resurse umane
Formatori implicaţi
Prof. Popescu Romeo, inspector de specialitate, formator județean
Prof. Ionescu Daniela, formator judeţean