II.40. Schimbări climatice și mediu în școli sustenabile
November 26, 2024II.42. Strategia anticorupție în educație
November 26, 2024Grup țintă: personal didactic de predare e lucrează cu copii cu cerințe educaționale speciale
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Specificul activităţilor de predare – învăţare – evaluare pentru profesorii care lucrează cu copii cu CES din învățământul special și din învățământul de masă, deprinde legislația actuală. Dar și metodele și tehnicile de lucru contribuie la un învățământ de calitate, adaptat copiilor cu nevoi speciale.
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Educaţie incluzivă şi combaterea discriminării în şcoală | Specificul activităților de învățare în învățământul special și special integrat | personal didactic de predare e lucrează cu copii cu cerințe educaționale speciale | online | 24 | – | 12 | 12 | Profesor metodist CCD Mărgărita Elena Antoanela |
- Scopul programului
Proiectul îşi propune să desfăşoare activităţi de formare pentru profesorii care lucrează cu copii cu CES din învățământul special și din învățământul de masă, astfel încât aceștia să deprindă legislația specifică, dar și metodele și tehnicile de lucru contribuind astfel la un învățământ de calitate, adaptat copiilor cu nevoi speciale.
- Competențe formate/ dezvoltate
– Dezvoltarea competențelor de lucru cu copii cu CES.
– Adaptarea strategiilor de lucru la particularităţile activităţii cu copiii cu CES.
– Organizarea activităţilor curriculare prin aplicarea principiilor, metodelor şi tehnicilor de lucru a copiilor cu CES.
- Locație de desfășurare:
– pentru componenta online: platforma CCD Gsuite for Education
- Plan de învățământ program avizat
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1. | Legislația specifică și legislația adiacentă în problematica copilului cu CES | 4 | – | 2 | 2 |
2. | Întocmirea documentelor specific activităților desfășurate cu copilul cu CES | 4 | – | 2 | 2 |
3. | Organizarea activităţii didactice | 6 | – | 2 | 4 |
4. | Promovarea metodelor și tehnicilor de lucru în activitatea cu copilul cu CES | 6 | – | 4 | 2 |
5. | Exemple de bune practici | 4 | – | 2 | 2 |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 0 | 12 | 12 |
- Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. |
Structura portofoliului de evaluare:
- Plan de intervenție personalizat.
- Studiu de caz.
Resurse umane
- Formatori
– prof. Nicula Cristina Florentina – director, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național
– prof. Şandru Valeria – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Mărgărita Elena Antoanela