II.42. Strategia anticorupție în educație
November 26, 2024II.44. Strategii alternative educaționale
November 26, 2024Grup țintă: personal didactic de predare, personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control, personal didactic auxiliar
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Orice schimbare și orice reformă în educație nu se poate realiza fără o analiză a aspectelor culturale și fără a le lua în considerare ca parte integrantă a mediului educațional. Actualul program de formare vă propune identificarea aspectelor de management administrativ care să aducă un plus de valoare unităţii de învăţământ în care activaţi.
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Management educațional | Strategia de evaluare internă a calității | personal didactic de predare, personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control, personal didactic auxiliar | Blended learning | 24 | 8 | 8 | 8 | Profesor metodist CCD Mărgărita Elena Antoanela |
- Scopul programului
Acest program are ca scop creşterea calităţii proceselor manageriale în unitățile de învățământ.
- Competențe vizate:
– Abilitatea de a folosi tehnici de managent a calității specifice instituțiilor de învățământ.
– Elaborarea de strategii eficiente pentru proiectele educaţionale.
– Cunoaşterea modalităţilor de gestionare a resurselor umane, materiale şi financiare.
– Aplicarea deontologiei profesionale pentru organizaţia şcolară.
- Locație de desfășurare:
– pentru componenta online: platforma CCD Gsuite for Education
– pentru componenta față – în – față: filiale CCD
- Plan de învățământ program avizat
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1. | Dezvoltare instituțională
Structuri organizatorice specifice |
4 | 1 | 1 | 2 |
2. | Metode si tehnici de management | 4 | 1 | 1 | 2 |
3. | Managementul prin obiective | 6 | 3 | 2 | 1 |
4. | Managementul prin buget şi proiecte | 8 | 3 | 2 | 3 |
5. | Exemple de bune practici | 2 | – | 2 | – |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 8 | 8 | 8 |
- Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinarii sincronle față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliul individual |
Structura portofoliului de evaluare: Elaborarea planului operațional, PDI/ PAS
Resurse umane:
- Formatori implicați:
– prof. Andreianu Mihaela, inspector școlar general, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Miu Lucian, inspector școlar general adjunct, gr. I., certificat ANPC formator
– prof. Ciocan Vetuța, inspector școlar general adjunct, gr. I., certificat ANPC formator
– prof. Dobrete Florentina Adina, director CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Şandru Valeria – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, formator CRED, Google APS trainer, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;
- Coordonatorul programului profesor metodist CCD Mărgărita Elena Antoanela