II.43. Strategia de evaluare internă a calității
November 26, 2024II.45. Strategii de instruire diferențiată. Evaluarea și dinamica performanțelor școlare ale elevilor
November 26, 2024Grup țintă: personal didactic de predare, personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Proiectarea şi realizarea alternativelor educaţionale reprezintă acţiuni care se realizează prin raportare la finalităţile educaţionale formulate la nivelul macro, al idealului şi al scopurilor educaţionale şi la nivelul micro, al obiectivelor educaţionale care direcţionează procesul de învăţământ.
În cadrul sistemului de învăţământ din România sunt instituţionalizate următoarelor alternative educaţionale, aplicabile în învăţământul preprimar şi primar, cu deschideri spre învăţământul secundar: Waldorf, Montessori, Step by step, Freinet şi Jena-Petersen.
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Management educațional | Strategii alternative educaționale | personal didactic de predare, personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control | Blended learning | 24 ore | 8 | 8 | 8 | Profesor metodist CCD Mărgărita Elena Antoanela |
- Scopul programului
Programul de formare îşi propune să realizeze familiarizarea cadrelor didactice cu domeniul pedagogiilor alternative.
- Competențe vizate:
– Utilizarea unor strategii didactice alternative în scopul diferenţierii şi individualizării demersurilor didactice şi adaptării metodelor la nivelul clasei/ șolarului;
– Identificarea și aplicarea principiilor şi strategiilor didactice alternative în proiectarea activităţilor instructiv-educative specifice nivelului de vârstă;
– Elaborarea de proiecte educaţionale în vederea optimizării procesului didactic.
- Locație de desfășurare:
– pentru componenta online: platforma CCD Gsuite for Education
– pentru componenta față – în – față: filiale CCD
- Plan de învățământ program avizat
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1. | Strategii didactice utilizate în sistemul Maria Montessori | 4 | 1 | 1 | 2 |
2. | Strategii didactice utilizate în pedagogia Waldorf, Step by Step | 6 | 1 | 3 | 2 |
3. | Strategii didactice utilizate în pedagogia Freinet și Jena-Petersen | 6 | 3 | 2 | 1 |
4. | Apicații și exemple de bună practică | 8 | 3 | 2 | 3 |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 8 | 8 | 8 |
- Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. |
Structura portofoliului de evaluare:
- Elaborarea unui proiect educațional în care sunt incluse strategii didactice alternative;
- Realizarea unei hărți cnceptuale a unei alternative edcaționale (la alegere)
Resurse umane
- Formatori implicaţi:
– prof. Calotă Ionel Adrian, prof. învățământ primar, grad didactic I, inspector școlar, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
– prof. Calotă Elena Daniela, prof.psih.dr, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
– prof. Şandru Valeria – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, formator CRED, formator PROF, Google APS trainer, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național
- Coordonatorul programului profesor metodist Mărgărita Elena Antoanela