II.47. Strategii educaționale de mentorat și coaching în orientarea școlară și profesională a copiilor
November 26, 2024Grup țintă: personal didactic de predare, personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
Mentoratul pentru activități remediale, de consiliere, îndrumare și orientare vocațională, de mediere în
comunitățile școlare și activitățile de dezvoltare personală sunt reprezentative pentru actuale politici educaționale. În acest context, este necesară pregătirea cadrelor didactice şi a echipelor manageriale pentru a identifica dificultăţile curente sau potenţiale cu care se confruntă elevii, pentru a elabora şi implementa strategii de prevenire şi combatere a abandonului școlar.
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Mentorat didactic
|
Strategii remediale și mentorat didactic | personal didactic de predare, personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control | Blended learning | 24 ore | 8 | 8 | 8 | Profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru |
- Scopul programului
Acest program are ca scop creşterea calității actului de predare – învăţare – evaluare prin adoptarea metodelor și tehniciloor eficiente de cunoaștere a copiilor și integrare socială.
- Competenţe vizate:
- Adoptarea metodelor și tehniciloor eficiente de cunoaștere a copiilor și integrare socială;
- Stăpânirea conceptelor şi teoriilor moderne de comunicare: orizontală/ verticală, multiplă, diversificată şi specifică;
- Utilizarea metodelor şi tehnicilor de autocontrol psihocomportamental
- Asigurarea unui mentorat de calitate, de bune practici pentru activități remediale și de tutorat.
- Locație de desfășurare:
– pentru componenta online: platforma CCD Gsuite for Education
– pentru componenta față – în – față: filiale CCD
- Plan de învățământ program avizat
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1. | Realități educaționale. Modalități de intervenție pedagogică | 4 | 1 | 1 | 2 |
2. | Activități remediale și de tutorat. Proiectarea didactică în activități remediale și de tutorat | 4 | 1 | 1 | 2 |
3. | Resursele multimedia în activități remediale și de tutorat | 6 | 3 | 2 | 1 |
4. | Programe de remediere. Exemple de bune practici pentru activități remediale și de tutorat | 8 | 3 | 2 | 3 |
5. | Exemple de bune practici | 2 | – | 2 | – |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 8 | 8 | 8 |
- Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. |
Structura portofoliului de evaluare:
Elaborarea Planului de remediere.
- Resurse umane
- Formatori implicaţi:
– prof. Şandru Valeria – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, formator CRED, formator PROF, Google APS trainer, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național
– prof. Papuzu Cornelia, profesor chimie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. dr. Diaconu Maria Aurelia, profesor istorie, doctor, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Sasu Roxana, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Tăbăcuțu Teodor Anton, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– prof. Tudosoiu Maria Mihaela, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru