II.4. Program pentru dezvoltarea competențelor de evaluare a lucrărilor scrise în cadrul examenelor naționale de definitivare și titularizare
October 23, 2018II. 6.1. Strategia anticorupție în educație
October 23, 20181. Criterii curriculare
Public țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificare (necesitate, utilitate): abilitarea cadrelor didactice în vederea dezvoltării competențelor de evaluare a lucrărilor scrise din cadrul examenului național de definitivare/ ocupare a posturilor vacante
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: CCD Vâlcea, Liceul Tehnologic Ferdinand I Rm.Vâlcea, CN Mircea cel Bătrân Rm.Vâlcea, CNI Matei Basarab Rm.Vâlcea
Curriculum-ul programului
a. Competențe vizate:
– Dezvoltarea competențelor didactice de evaluare a inspecțiilor speciale la clasă/ probelor orale
– Cunoașterea instrumentelor utilizate în evaluarea probelor orale și a inspecțiilor la clasă;
– Aplicarea instrumentelor utilizate în cadrul inspecțiilor speciale la clasă/ probelor orale;
– Conștientizarea efectelor deciziilor de evaluare, cu asumarea responsabilităților privind necesitatea transparentei și documentarii acestor decizii.
b. Planificarea pe module tematice – timp alocat
Nr. crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
Cadrul legislativ de desfășurare a probelor practice/ orale și a inspecțiilor speciale la clase |
5 |
2. |
Instrumentele utilizate în evaluarea probelor orale și a inspecțiilor la clasă |
5 |
3. |
Specificul activității de predare- învățare – evaluare |
6 |
4. |
Competențe, atitudini și valori evaluate în cadrul inspecțiilor speciale la clasă/ probelor orale |
6 |
5 |
Elemente de deontologie profesională |
2 |
Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
8 – 9 |
1. Cadrul legislativ de desfășurare a probelor practice/ orale și a inspecțiilor speciale la clase 2. Instrumentele utilizate în evaluarea probelor orale și a inspecțiilor la clasă |
Curs |
9 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 13 13 – 16 |
Curs Aplicaţii |
||
II (8 h) |
8 – 9 |
2. Instrumentele utilizate în evaluarea probelor orale și a inspecțiilor la clasă 3. Specificul activității de predare- învățare – evaluare |
Curs |
9 – 14 14 -15 15 – 16 |
Aplicaţii Curs Aplicații |
||
III (6 h) |
8 – 9 |
4. Competențe, atitudini și valori evaluate în cadrul inspecțiilor speciale la clasă/ probelor orale 5. Elemente de deontologie profesională |
Aplicaţii |
9 – 10 |
Evaluare |
||
10 – 12 |
Curs |
||
12 – 15 15 – 16 |
Aplicaţii Evaluare |
||
V (2h) |
9 – 11 |
Evaluare finală: completarea fişei de evaluare a lecţiei pentru inspecţia specialǎ la clasă în profilul postului |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare: portofoliul personal
2. Resurse umane
a) aria curriculară ”Limba și comunicare ”:
– prof. Tăbăcuțu Adriana, inspector școlar, profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Împăratu Lăcrămioara, profesor limba engleză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Diaconescu Cristina, profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b) aria curriculară ”Matematica și științele naturii”:
– prof. Nițu Constantin, profesor matematică, inspector școlar adjunct, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Diaconescu – Armăseșcu Claudia, inspector școlar, profesor matematică, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Ionescu Gabriela, inspector școlar, profesor fizică/ chimie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Pleșea Adina Cristina, profesor metodist CCD, profesor matematică, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
c) aria curriculară ”Om și societate”:
– prof. Ciocan Vetuța, prof. istorie, inspector școlar adjunct, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Luca Adrian – profesor doctor filosofie, director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator/ consilier ARACIP
– prof. Samoilă Daniela Mihaela – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
– prof. Manda Mihai, profesor geografie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Popescu Romeo, inspector școlar, profesor religie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Ionescu Mădălina, profesor socio-umane, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea,
d) aria curriculară ”Arte”:
– prof. Ștefan Natalia, profesor educație plastică, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Zamfir Adrian, profesor educație muzicală, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
e) aria curriculară ”Educație fizică și sport”:
– prof. Gavrișiu Iuliana Claudia, profesor educație fizică și sport, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Păunescu Crinel, profesor educație fizică și sport, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA),
f) aria curriculară ”Tehnologii”:
– prof. Manea Luminița, profesor tehnologii, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Ciochină Ana Luisa, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Ciobanu Dumitru, profesor tehnologii, profesor metodist CCD , grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Croitoru Elena Roxana, profesor discipline economice, inspector școlar adjunct, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
g) aria curriculară ”Consiliere psihopedagogică”:
– prof. Nicula Cristina Florentina, psihologie/ consilier școlar, director CJRAE, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Georgescu Maria, psihologie/ consilier școlar, coordonator CJAP, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
h) ” Învățământ special și special integrat”:
– prof. Mărgărita Elena – Antoanela, psihologie, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. dr. Dicu Sevastia Lizica, pedagogie, director Școala Profesională Bistrița – Costești, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
i) ”Educație timpurie”
– prof. Ancuța Giorgiana Maria, profesor învățământ preșcolar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Săliște Mihaela, profesor învățământ preșcolar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
j) ”Învățământ primar”
– prof. Săraru Elena Calonfira, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Onogea Ioan, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Diaconescu Cristina, profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea