II.49. Strategii didactice moderne de predare – învățare
October 26, 2016II.51. Școala altfel – program pentru dezvoltarea abilităților de viață la elevi
October 26, 20161. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preşcolar şi primar
Justificarea ofertei: o mare parte din viaţa copilului se va desfăşura în grădiniţă, apoi în şcoală, iar de armonia dintre cele două medii educaţionale depinde mult dezvoltarea sa viitoare
Durata: 24 ore Curriculum-ul programului:
Scop: Dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice din învăţământul preşcolar şi cel primar privind
planficarea, proiectarea şi desfăşurarea activităţilor de consiliere şi parteneriat cu părinţii în manieră adecvată şi creativă, pentru optimizarea dezvoltării preşcolarului şi şcolarului mic.
Competenţe vizate:
- De a asigura o bună dezvoltare a copiilor din punct de vedere fizic, intelectual, social şi al personalităţii;
- De a antrena părinţii să-i educe pe copii în a avea încredere în sine, în propria lor valoare;
- De a stimula şi de a creea mediul propice pentru dezvoltarea copiilor;
- De a forma capacitatea cadrelor didactice de a consilia părinţii, de a media conflictele ;
- De a asigura transpunerea eficientă a proiectării consilierii părinţilor în practică;
Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Prezentare generală a copilui de vârstă preşcolară şi şcolară mică |
3 h |
1 h |
2 h |
– |
2. Tipologia părinţilor în abordarea educaţiei copiilor |
3 h |
1 h |
2 h |
– |
3. Roluri şi relaţii în cadrul familiei – identificarea problemelor |
3 h |
1 h |
2 h |
– |
4. Raportul şcoală-familie în plan educativ (Analiză SWOT) |
3 h |
1 h |
2 h |
– |
5. Elaborarea planificării anuale /semestriale a întâlnirilor cu părinţii |
4 h |
1 h |
2 h |
1 h |
6. Rolul colaborării familie-şcoală în integrarea socială a copilului |
5 h |
2 h |
3 h |
– |
Evaluare finală |
3 h |
– |
– |
3 h |
Total |
24 h |
7 h |
13 h |
4 h |
Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
1. (6 h) |
8-9 9-12 12-13 13-14 |
1. Prezentare generală a copilui de vârstă preşcolară şi şcolară mică 2. Tipologia părinţilor în abordarea educaţiei copiilor |
curs aplicaţii evaluare |
Ancuţa Giorgiana
Prof. Comăneci Titina |
2. (6 h) |
8-9 9-12 12-13 13-16 |
3. Roluri şi relaţii în cadrul familiei – identificarea problemelor 4. Raportul şcoală-familie în plan educativ (Analiză SWOT) |
curs aplicaţii evaluare |
|
3. (9 h) |
8-9 9-12 12-13 13-17 |
5. Elaborarea planificării anuale /semestriale a întâlnirilor cu părinţii 6. Rolul colaborării familie-şcoală în integrarea socială a copilului |
curs aplicaţii evaluare |
|
4. (3 h) |
9 – 12 |
Evaluare |
evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Mic ghid educativ-practic pentru părinţi |
activitatea la seminar – 20% (prezenţă activă, alcătuirea unor planificări, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video); – elaborare ghid de bune-practici – 10% |
Elaborarea unui ghid care să cuprindă sfaturi practice pentru cadrele didactice, în conformitate cu problematica întâlnită în activitatea cu părinţii şi copiii
|
2. Resurse umane
Prof. Ancuţa Giorgiana, formator județean
Prof. Comăneci Titina, formator județean