II.50. Şcoala – partener al părinţilor în educarea copiilor
October 26, 2016II.52. Stop – violenței!
October 26, 20161. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: responsabilii ariilor curriculare/comisiilor metodice din unitățile de învățământ preuniversitar
Justificarea ofertei: dezoltarea competențelor specific de proiectare a curriculum-ului integrat, de muncă în echipă, de evaluare a activităților de învățare în contexte nonformale și informale
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
– Dezvoltarea de competenţe specifice de proiectare a curriculum-ului integrat,
– Dezvoltarea de competenţe specifice de muncă în echipă, de evaluare a activităţilor de învăţare în contexte nonformale şi informale
– Dezvoltarea de competenţe specifice de evaluare a activităţilor de învăţare în contexte nonformale şi informale
– Dezvoltarea competenţelor transversale
b. Planificarea moduleler tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Parteneriate educaționale |
4h |
2h |
2h |
Abordarea transdisciplinară a curriculumului |
4h |
2h |
2h |
Strategii folosite în context formal și nonformal |
7h |
2h |
5h |
Elaborarea planurilor pentru activitățile specifice |
7h |
1h |
6h |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
Total |
24 h |
h |
h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formatori |
I (8 ore) |
8.00-10.00 |
Parteneriate educaționale Abordarea transdisciplinară a curriculumului |
Curs |
Prof. Șandru Valeria
Prof.Samoilă Daniela
Prof. Din Andreea |
10.00-12.00 |
Aplicații |
|||
12.00-14.00 |
Curs |
|||
14.00-16.00 |
Aplicații |
|||
II ( 8 ore) |
8.00-10.00 |
Strategii folosite în context formal și nonformal |
Curs |
|
10.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Curs |
|||
III ( 6 ore) |
8.00-14.00 |
Elaborarea planurilor pentru activitățile specifice |
Aplicații |
|
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
d. Modalităţide evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Grafic GANTT de activități specifice pentru Săptămâna Altfel. Proiectarea unei activități de învățare Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |
2.Resurse umane
– prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD,formator judeţean
– prof. Samoilă Daniela, profesor metodist CCD, formator judeţean
– prof. Din Maria Andreea, inspector de specialitate, formator judeţean