II.5. Formarea evaluatorilor pentru probele practice/ orale și a inspecțiilor speciale la clasă
November 4, 2019II.6.2. Prevenirea şi combaterea violenței şcolare
November 4, 20191. Criterii curriculare:
Grup țintă: personal didactic din învăţământul preuniversitar.
Justificare: programul este consecinţa O.M.E.N. nr. 5144 / 26.09.2013 privind aprobarea Strategiei Anticorupţie în Educaţie şi dezvoltă participanţilor competenţe de a practica şi de a forma norme de conduită morală, etică şi de integritate în domeniul managementului educaţional şi al educaţiei privind anticorupţia.
Durata: 24 ore
Locul de desfpșurare: ISJ Vâlcea
Curriculumul programului:
a. Competenţe vizate :
- valorificarea oportunităţilor de dezvoltare profesională în mediul socio-profesional actual;
- aplicarea tehnicilor de cunoaştere a problematicilor socio-educaţionale şi de implementare a măsurilor preventive, în contextul legal privind anticorupţia.
- Autoevaluarea calității profesionale prin aplicarea normelor de deontologie profesională
b. Planificare pe stagii:
Nr. crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
Cadrul legislativ, valori fundamentale şi principiile promovate de Strategia Anticorupţie în Educaţie |
4 |
2. |
Instrumente şi tipuri de intervenţii propuse de Strategia Anticorupţie în Educaţie |
6 |
3. |
Obiectivele Strategiei Anticorupţie în Educaţie |
6 |
4. |
Prevenirea corupţiei prin valorizarea rolului educaţiei şi prin aplicarea măsurilor anticorupţie la nivel instituţional şi social |
6 |
|
Evaluare finală |
2 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
8 – 10 |
Cadrul legislativ, valori fundamentale şi principiile promovate de Strategia Anticorupţie în Educaţie Instrumente şi tipuri de intervenţii propuse de Strategia Anticorupţie în Educaţie |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 – 16 |
Aplicaţii |
||
II (8 h) |
8 – 10 |
Instrumente şi tipuri de intervenţii propuse de Strategia Anticorupţie în Educaţie Obiectivele Strategiei Anticorupţie în Educaţie |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 – 16 |
Aplicaţii |
||
III (6h) |
8 – 10 |
Obiectivele Strategiei Anticorupţie în Educaţie Prevenirea corupţiei prin valorizarea rolului educaţiei şi prin aplicarea măsurilor anticorupţie la nivel instituţional şi social |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Aplicaṭii |
||
IV (2h) |
9 – 11 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru:
|
50% – elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător: STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE chestionare, portofoliu cuprinzând fişele de reflecţie completate după fiecare activitate de formare şi produsele realizate în timpul activităţilor de formare.
|
2. Resurse umane :
a. Formatori implicați:
– Inspector școlar general, prof. Bică Andra, profesor socio – umane, grad didactic I, formator național,
– prof. Luca Adrian – profesor doctor în filosofie, director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator/ consilier ARACIP
– Prof. Adina Dobrete, profesor discipline economice, inspector școlar, gr. I., certificat ANPC formator
– Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Diaconu Maria Aurelia