Metode de prevenire a consumului de droguri și a altor forme de adicție
November 25, 2025De la Holocaust la prezent: Educație împotriva urii și discriminării
November 25, 2025Grup ţintă personal didactic de predare
Criterii curriculare:
- Nota argumentativă
În contextul unei mobilități extrem de ridicate, adesea impusă de cauze externe (conflicte, situații economice precare, situații sociale critice), este necesar ca școala să fie nu doar un mediu sigur, ci și un loc în care elevul sau copilul să se regăsească și să facă față mai bine provocărilor culturale, de limbă, economice etc.
Programul este necesar celor care doresc să înțeleagă comportamentul elevilor sau copiilor aflați (în prezent sau în trecut) în situații critice. Studierea cauzelor comportamentului elevilor și înțelegerea back-ground-ului lor duce la un proces didactic mai eficient, cu focalizare pe nevoile elevilor.
Utilitatea programului este cu atât mai ridicată, cu cât afluxul de migranți este din ce în ce mai mare. Școlile au un număr din ce în ce mai mare de elevi care comunică greu sau care nu se adaptează diferențelor culturale.
Prin acest program ne propune să abilităm cadrele didactice în vederea asigurării unei comunicări eficiente, a unui mediu sigur și a unui proces educațional care să răspundă nevoilor fiecăruii copil sau elev.
- Informații generale
| Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
| Prevenirea şi combaterea violenței școlare, bullying-ului, a consumului de droguri şi a altor forme de adicție | Predarea cu atenție la traume – principii și activități practice | personal didactic de predare | Blended learning | 25 | 13 | 6 | 6 | Profesor metodist CCD Șandru Valeria |
- Scopul programului
Scopul programului de formare este dezvoltarea competențelor cadrelor didactice de gestionare a situațiilor critice din cadrul procesului educațional.
- Competenţe formate/ dezvoltate
C1 Dezvoltarea capacităţii de identificare a elementelor generatoare de diversitate în cadrul unui grup
C2 Dezvoltarea competenţelor de integrare a elementelor de multiculturalitate în procesul didactic.
C3 Dezvoltarea capacității de implementare a strategiilor de asigurare a stării de bine în școală.
- Locație de desfășurare: platforma Casei Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education, unități de învățământ
- Plan de învățământ program avizat
| Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
| Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
| 1. | Predarea cu atenție la traume | 8 | 4 | 2 | 2 |
| 2. | Multiculturalitate și incluziune | 8 | 4 | 2 | 2 |
| 3. | Starea de bine în școală | 6 | 2 | 2 | 2 |
| 4. | Exemple de buna practică | 3 | 3 | – | – |
| Nr. total ore/ program avizat | 25 | 13 | 6 | 6 | |
- Modalități de evaluare a cursanților
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în formarea față în față. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Portofoliul individual. |
Structura portofoliului de evaluare:
Pentru evaluarea finală, formabilii vor proiecta și susține o activitate ce poate fi inclusă în cadrul unei lecții, participanți fiind ceilalți colegi.
Resurse umane
- Formatori
– prof. Stan Oana Elena – inspector, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Pleșea Cristina Adina – inspector, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria


