II.6. Didactica pentru învățământul primar
November 25, 2024II.8. Educaţia antreprenorială pentru dezvoltare durabilă
November 25, 2024Grup ţintă: personal didactic de predare, personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control
Criterii curriculare
- Notă argumentativă
Proiectul îşi propune să desfăşoare activităţi de formare pentru profesorii diriginți, contribuind astfel în mod direct la asigurarea calităţii şi creşterii eficienţei activităţii de dirigenție.
- Informații generale
Domeniul tematic al programului | Denumirea programului | Grup țintă | Formă de organizare | Nr. total de ore | Distribuția nr. de ore/ forme de organizare | Coordonator program | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | ||||||
Abilitare curriculară
în domeniul de specialitate |
Dirigintele – promotor al dezvoltării în carieră | personal didactic de predare, personal cu funcții de conducere, de îndrumare și control | Blended-learning | 24 | 8 | 8 | 8 | Profesor metodist CCD Tudosoiu Gheorghe Daniel |
- Scopul programului
Acest program are ca scop formarea profesorii diriginți pe aria de consiliere și dezvoltare personală, contribuind astfel în mod direct la asigurarea calităţii şi creşterii eficienţei activităţii de dirigenție.
- Competențe formate/ dezvoltate
– Dezvoltarea personală a profesorilor diriginți și aprofundarea cadrului legislative.
– Analiza specificităţii şi particularităţilor activităţii de dirigenție în dezvoltarea carierei elevilor.
– Organizarea activităţilor de dirigentie prin aplicarea principiilor, metodelor şi tehnicilor de dezvoltare personală în orientarea în carieră.
- Locație de desfășurare:
– pentru componenta online: platforma CCD Gsuite for Education
– pentru componenta față – în – față: CCD Vîlcea și filialele CCD
- Plan de învățământ program avizat
Nr.
crt. |
Denumire modul/ temă | Nr. total ore/ modul/ temă | Distribuție nr. de ore/ pe formă de organizare | ||
Față – în – față | Online sincron | Online asincron | |||
1. | Dirigintele – atribuții și responsabilități | 6 | 1 | 3 | 2 |
2. | Cadrul legislativ al profesiei | 4 | 1 | 1 | 2 |
3. | Organizarea activităţii de dirigenție | 6 | 3 | 2 | 1 |
4. | Promovarea metodelor de lucru în activitatea de dirigenție | 8 | 3 | 2 | 3 |
Nr. total ore/ program avizat | 24 | 8 | 8 | 8 |
- Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. |
Structura portofoliului de evaluare:
Planul de lecție personalizat.
Resurse umane
- Formatori
– prof. Nicula Cristina Florentina, psihologie/ consilier școlar, director CJRAE, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Tudosoiu Gheorghe Daniel