II.8. Curriculum la decizia şcolii
October 25, 2016II.10. Curs de initiere in limba engleza – elemente de vocabular şi conversaţie
October 25, 20161. Criterii curriculare:
Tipul programului: Formare de scurtă durată.
Public – ţintă vizat: cadrele didactice din învăţământul preşcolar şi primar
Justificarea ofertei: Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului pentru învăţământul preşcolar şi primar, în scopul sporirii eficienţei lecţiei, prin formarea de competențe ce presupun aşezarea elevului în centrul activităţii didactice, astfel încât aceasta să fie clară şi atractivă pentru elevi din punct de vedere metodic şi corectă din punct de vedere științific.
Durata cursului: 24 ore.
Curriculum-ul programului:
Scopul:
Îmbunǎtǎţirea competenţelor de comunicare ale profesorilor din învǎţǎmântul primar şi preşcolar, în vederea facilitǎrii utilizǎrii metodelor interactive şi creşterea calitǎţii procesului educativ.
Obiective:
Dezvoltarea abilitǎţilor de comunicare a cadrelor didactice din învǎţǎmântul primar şi preşcolar;
Maximizarea efectelor de învǎţare pentru elev.
a. Planificarea pe stagii / module tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Managementul și negocierea în clasa de elevi 1.1. Conflictul – perspectivele educaṭionale 1.2. Cum comunicǎm în clasa de elevi. Avantaje / limite în clasa de elevi 1.2.1. Perspectivele managementului clasei. Utilizǎm stimulente în clasa de elevi? 1.3. Relația profesor ‐ elev 1.3.1. Pașii parcurşi în negociere. Elementele forte în negociere |
8
|
5
|
2
|
1
|
2.Comunicarea și conflictul în metodologia didactică și evaluare 2.1. Avantajele şi limitele metodelor expozitive şi metodelor interactive. 2.2. Strategii interactive. Construcţia şi dezvoltarea grupurilor educaţionale. 2.3.Repere practice de inovare a metodologiei interactive de predare ‐ învăţare – evaluare. Exemplificări de metode. 2.3.1. Comunicarea în cadrul metodelor tradiţionale şi complementare de evaluare. 2.3.2. Managementul autaoevaluării elevului. 2.3.3. Factori perturbatori/Erori de evaluare |
14
|
5
|
6
|
2
|
3.Evaluare |
2 |
– |
– |
2 |
Total |
24 |
11 |
8 |
5 |
b. Competențe vizate:
- Interpretarea diferitelor mesaje de comunicare generate în spaţiul de interacţiune al clasei de elevi;
- Abilitǎţi de interpretare a diferitelor mesaje de comunicare generate în spaţiul de interacţiune al clasei de elevi;
- Cunoaşterea şi înţelegerea conceptelor cheie în comunicare;
- Abilitǎţi de gestionare a emoţiilor în spaţiul clasei;
- Abilitǎţi de rezolvare şi negociere a a conflictelor;
- Abilitǎţi de ascultare activǎ în scopul relaţionǎrii corecte şi eficiente;
- Abilitǎţi de utilizare a tehnicilor de încurajare a elevului;
- Abilitǎţi de a diagnostica obiectiv şi precis caracteristicile unui grup.
Activităţi: Formarea de module tematice, ateliere de lucru, evaluarea curentă a modulelor tematice, evaluarea finală a cursului.
Rezultate: Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului pentru învăţământul primar şi preşcolar în scopul sporirii eficienţei lecţiei.
c. Calendarul programului
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formator |
I (8 h) |
8:00 – 13:30 |
1.Managementul și negocierea în clasa de elevi 1.1. Conflictul – perspectivele educaṭionale 1.2. Cum comunicǎm în clasa de elevi. Avantaje / limite în clasa de elevi 1.2.1.Perspectivele managementului clasei. Utilizǎm stimulente în clasa de elevi? 1.3. Relația profesor ‐ elev 1.3.1.Pașii parcurşi în negociere. Elementele forte în negociere |
Teorie |
Prof. Onogea Ioan – Prof. Pârvulescu Mihaela Marcela – Prof. Stancă Alina
|
14:00 – 15:30 |
Aplicaţii |
|||
16:00-17:00 |
Evaluare |
|||
II (8 h) |
8 – 11 |
2.Comunicarea și conflictul în metodologia didactică și evaluare 2.1.Avantajele şi limitele metodelor expozitive şi metodelor interactive. 2.2.Strategii interactive. Construcţia şi dezvoltarea grupurilor educaţionale. 2.3.Repere practice de inovare a metodologiei interactive de predare ‐ învăţare – evaluare. Exemplificări de metode. |
Curs |
|
11:30 – 15:30 |
Aplicaţii |
|||
16:00– 17:00 |
Evaluare |
|||
III (6h) |
8:00-10:30 |
2.3.1.Comunicarea în cadrul metodelor tradiţionale şi complementare de evaluare. 2.3.2.Managementul autaoevaluării elevului. 2.3.3.Factori perturbatori/Erori de evaluare |
Curs |
|
11:00 – 13:30 |
Aplicaţii |
|||
14:00– 15:00 |
Evaluare |
|||
IV (2h) |
9-11 |
Evaluare finală: Realizarea temelor propuse: (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi videoproiector) Tema1 Analizaţi o situaţie de negociere (unde aţi fost participant sau observator) prin prisma greşelilor frecvente în negociere; dacă ar fi acum să reluaţi respective situaţie de comunicare ce aţi face diferit? Tema2 Dacă un cadru didactic încearcă să facă pe un elev să nu mai întârzie la şcoală şi pentru asta îi propune drept stimulent ideea de a nu mai realize tema pentru acasă este o opţiune corectă? Argumentaţi răspunsul! |
Evaluare |
d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru: Frecvenţă – 10% (prezenţă fizică); Activitatea la seminar – 20% (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video); Proiecte, referate, portofolii – 10% |
50% – elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător. |
2. Resurse umane
Prof. Onogea Ioan – formator judeţean, inspector de specialitate
Prof. Pârvulescu Mihaela Marcela – formator judeţean, profesor metodist/mentor
Prof. Stancă Alina Carmen – formator judeţean