Casa Corpului Didactic Vâlcea anunță apariția revistei Nova Didact în luna decembrie
November 15, 2023III.2. Abilitare curriculară pentru clasa pregătitoare
November 15, 20231. Criterii curriculare:
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul primar
Justificarea ofertei: Dezvoltarea abilităților și competențelor de lucru a cadrelor didactice care predau sau vor preda la clase, unde se lucrează cu adulţii ( elevi care au părăsit de timpuriu şcoala şi au depăşit vârsta standard de şcolarizare). Încurajarea cadrele didactice din învăţământul preuniversitar să participe la programe de lucru cu adulţii, de tip „A doua şansă“, să-l promoveze în şcoli şi în comunităţi, contribuind astfel la reducerea analfabetismului şi reintegrarea socială a persoanelor participante în program.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
– Elaborarea şi implementarea de strategii, planuri de acţiune şi programe în vederea prevenirii fenomenului de părăsire timpurie a şcolii, menţinerii în sistemul de educaţie a elevilor cu risc de abandon şcolar şi reintegrării în educaţie a persoanelor care au părăsit timpuriu şcoala.
– Transferul şi implementarea bunelor practici ce vizează creşterea accesului la educaţie prin dezvoltarea şi susţinerea de reţele şi parteneriate.
– Sprijin pentru formarea și perfecționarea personalului care lucrează cu persoane care părăsesc timpuriu școala și populația adultă în programe de educație de tipul “a doua șansă”, inclusiv programe de consiliere, asistență psiho-pedagogică și sanitară.
– Dezvoltarea acțiunilor specifice pentru îmbunătățirea și promovarea abilităților speciale în scopul facilitării integrării sociale a populației adulte în educația de tip “a doua șansă”
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron față în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: platforma Gsuite for Education;
Tipuri de aplicații folosite: classroom, meet, ppt.
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Noi repere teoretice privind programul A doua şansă ( cadru normativ și materiale informative) |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
2. Elemente de proiectare didactică în programul „A doua şansă”
|
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
– |
3. Exemple de bune practica (proiecte, parteneriate, studiu de caz) derulate în programe de lucru cu adulţii
|
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
– |
4. Activitati care promoveaza principiul egalitatii de sanse si de gen si care urmaresc reintegrarea celor care au parasit timpuriu scoala. |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 – 10.00
10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 |
1. Noi repere teoretice privind programul A doua şansă ( cadru normativ și materiale informative) |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
2. Elemente de proiectare didactică în programul „A doua şansă”
|
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 – 12.15
|
3. Exemple de bune practica (proiecte, parteneriate, studiu de caz) derulate în programe de lucru cu adulţii
|
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
4. Activitati care promoveaza principiul egalitatii de sanse si de gen si care urmaresc reintegrarea celor care au parasit timpuriu scoala. |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Portofoliu individual.
|
Structura portofoliului de evaluare:
1. Proiectarea unei unități de învăţare, la un modul, la alegere, din perspectiva unei competenţe cheie, la o clasa „A doua sansa”
2. Realizarea unui proiect didactic la un modul, la alegere, la o clasa “A doua sansa”
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
– prof. Păușescu Ioana Consuela, profesor discipline economice, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Becheru Ramona Florentina, profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, profesor discipline economice, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
b. Coordonatorul programului profesor metodist CCD