III.9. Didactica învăţământului preșcolar
November 10, 2021III.12. Educaţie incluzivă în învăţământul preuniversitar
November 11, 20211.Criterii curriculare
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Proiectul îşi propune să desfăşoare activităţi de formare pentru profesorii diriginți, contribuind astfel în mod direct la asigurarea calităţii şi creşterii eficienţei activităţii de dirigenție.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Analizarea specificităţii şi particularităţilor activităţii de dirigenție în dezvoltarea carierei.
2. Organizarea activităţilor de dirigentie și a orelor de consiliere și orientare în mediu online
3. Aplicarea principiilor, metodelor şi tehnicilor de dezvoltare personală în orientarea în carieră.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Dirigintele – atribuții și responsabilități |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Cadrul legislativ al profesiei |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
– |
Organizarea activităţii de dirigenție |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
– |
Promovarea metodelor de lucru în activitatea de dirigenție |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
– |
Organizarea activităţilor de dirigentie și a orelor de consiliere și orientare în mediu online |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 – 10.00 10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 |
Dirigintele – atribuții și responsabilități Cadrul legislativ al profesiei |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Organizarea activităţii de dirigenție |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 – 12.15
|
Promovarea metodelor de lucru în activitatea de dirigenție |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Organizarea activităţilor de dirigentie și a orelor de consiliere și orientare în mediu online |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinarii sincronle față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
1. Plan de lecție personalizat (activitate online, webinar)
2. Fișa de activități pentru online (lectorate cu părinții, activități nonformale)
3. Avantajele comunicării online cu părinții și elevii – eseu.
2. Resurse umane
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi
– prof. Nicula Cristina Florentina, psihologie/ consilier școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru