III.10. Didactica argumentării
October 23, 2018III.12. Didactica specialităţii din învățământul preuniversitar tehnologic
October 23, 20181. Criterii curriculare
Public țintă vizat: Profesori de religie din județul Vâlcea
Justificare: La clasa pregătitoare este necesară o pregătire pedagogică și metodică specifică adaptării la particularităţile de vârstă ale elevilor astfel încât, procesul didactic să fie puternic eficientizat și dinamizat prin utilizarea unor mijloace cât mai atractive și accesibile în scopul atingerii competenţelor vizate. Acest proces se va realiza prin:
– optimizarea activităţii educative sub toate aspectele sale, de la cele particulare ale instruirii, ale conceperii curriculum-ului, ale organizării sistemului de învăţămant, ale managementului educaţional şi evaluării, pȃnă la sporirea valenţelor sale formative;
– valorificarea potenţialului educativ al conţinuturilor informaţionale;
– familiarizarea cadrelor didactice cu mijloace didactice eficiente și dinamice utilizate în formarea școlarului de vârstă mică;
– necesitatea motivării elevilor prinr-o gamă cât mai bogată și diversă de metode didactice în scopul învăţării religiei şi al formării personalităţii duhovniceşti;
– dezvoltarea creativităţii în procesul didactic;
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Colegiul Naţional “Mircea cel Bătrân”
Curriculum-ul programului
Competențe vizate:
Adoptarea strategiilor didactice care să permită utilizarea eficientă a mijloacelor şi a auxiliarelor didactice în procesul instructiv-educativ;
Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv – educativ, ca act de comunicare;
Selectarea metodelor optime în vederea formării gândirii critice şi deprinderilor practice, înţelegerea mecanismului de formare a trăsăturilor psihomorale şi adoptarea metodelor şi tehnicilor de cunoaştere şi activizare a elevilor de clasa pregătitoare.
Planificarea pe module tematice
Nr. Crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
Specificul, scopul și obiectivele predării religiei la clasa pregătitoare; importanţa cunoașterii particularităţilor de vârstă ale școlarului mic |
3 |
2. |
Regulile grupului la clasa pregătitoare |
5 |
3. |
Strategii de interacţiune didactică |
8 |
4. |
Evaluarea la clasa pregătitoare |
6 |
5 |
Evaluare finală |
2 |
Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I |
8 – 13 |
1. Specificul, scopul și obiectivele predării religiei la clasa pregătitoare; importanta cunoașterii particularităţilor de vârstă ale școlarului mic |
Teorie + aplicații |
II |
8 – 13 |
2.Regulile grupului la clasa pregătitoare |
Teorie + aplicații |
III |
8 – 15 |
3.Strategii de interacţiune didactică |
Teorie + aplicații |
IV |
8 – 13 |
4. Evaluarea la clasa pregătitoare |
Teorie + aplicații |
V |
9 – 11 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru: Frecvenţă – 10% (prezenţă fizică); Activitatea la seminar – 20% (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video); Proiecte, referate, portofolii |
50% – elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător: STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE (proiect didactic) |
2. Resurse umane
Formatori implicați:
1. Prof. Romeo Popescu, grad didactic I, inspector școlar ISJ Vâlcea grad didactic I, certificat CNFPA, adeverință formator CCD
2. Prof. Daniela Ionescu, grad didactic I, grad didactic I, certificat CNFPA, adeverință formator CCD
3. Prof. Laura Lăcraru, grad didactic I, grad didactic I, certificat CNFPA, adeverință formator CCD
Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Pleșea Cristina