III.10. DIDACTICA SPECIALITĂŢII IPT
October 2, 2014III.12. EDUCAŢIE ANTREPRENORIALĂ
October 2, 20141. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: profesori care predau disciplinele din aria curiiculară «Ştiinţele naturii » din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Științele devin cunoscute și accesibile elevilor cu sprijinul profesorilor, prin creativitatea, rigurozitatea și competența cu care aceștia își construiesc demersul didactic. Pentru realizarea acestui rol, profesorul are nevoie să demonstreze o serie de abilități și competențe pe plan profesional (al specialității), dar şi pe plan didactic și social.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
– Manifestarea unei conduite psihopedagogice inovative în plan profesional/social
– Utilizarea optimă a factorilor spatio-temporali, în vederea eficientizării procesului instructiv – educativ;
– Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv-educativ, ca act de comunicare;
– Proiectarea şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative;
– Organizarea adecvată a activităţilor didactice în funcţie de tipul de lecţie dominant
– Deschidere faţă de tendinţele inovatoare necesare dezvoltării profesionale
b. Planificarea moduleler tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1.Curriculum școlar |
4h |
1 h |
2,5 h |
0,5 h |
2.Obiectivele predării – învățării |
4h |
1 h |
2 h |
1 h |
3.Cadrul metodologic al învățării fizicii și chimiei |
4h |
1 h |
2 h |
1 h |
4.Proiectarea instruirii |
4 h |
1 h |
2 h |
1 h |
5.Evaluarea si reglarea activității didactice |
6h |
2 h |
3,5 h |
0,5 h |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2 h |
Total
|
24 h |
6 ore |
12 h |
6 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formatori |
I (8 ore) |
8.00-9.00 |
1.Curriculum școlar |
Curs |
Prof. Marin – Badea Ana – Veronica
Prof. Marin – Badea Laurenţiu |
9.00-11.30 |
Aplicații |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2.Obiectivele predării – învățării
|
Curs |
||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
II (8 ore) |
8.00-9.00 |
3.Cadrul metodologic al învățării
4.Proiectarea instruirii
|
Curs |
|
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
11.00-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
III (6 ore) |
8.00-10.00 |
5.Evaluarea si reglarea activității didactice |
Curs |
|
10.00-13.30 |
Aplicații |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Proiectul unui curs opțional, proiectarea unei unități de învățare și un test sumativ cu diferite tipuri de itemi Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |
2.Resurse umane
- Prof. Marin – Badea Laurenţiu- formator județean
- Prof. Marin – Badea Ana – Veronica – formator județean
- Prof. Ionescu Gabriela – inspector școlar, formator județean.