III.12. Didactica specialităţii din învățământul preuniversitar tehnologic
October 23, 2018III.14. Educaţie pentru drepturile omului
October 23, 20181. Criterii curriculare
Public țintă vizat: profesori de matematică (gimnaziu şi liceu) din județul Vâlcea
Justificare : Program de formare vine în sprijinul tinerilor absolvenţi de facultate şi nu numai. Program de formare vă propune să urmaţi un parcurs care are ca destinaţie crearea unei oportunităţi de reuşită în proiectarea şi susţinerea unei lecţii pentru fiecare cadru didactic tânar, în funcţie de interesele, nevoile şi posibilităţile acestuia. Calitatea serviciilor educaţionale oferite de o instituţie de învăţământ trebuie să fie o prioritate fundamentală pentru toate cadrele didactice. Este important ca fiecare profesor să simtă că reprezintă un reper semnificativ în viaţa şcolii, că şi el este înţeles şi apreciat pentru reuşita elevilor
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Colegiul Naţional “Mircea cel Bătrân”, Rm. Vâlcea, Liceul Tehnologic ”Căpitan Nicolae Pleșoianu”
Curriculum-ul programului
- Competențe vizate:
- Proiectarea şi organizarea activităţilor instructiv – educative la disciplina matematică;
- Manifestarea unei conduite (auto) reflexive asupra activităţilor didactice / pedagogice proprii;
- Adoptarea şi elaborarea de strategii didactice care să permită utilizarea eficientă a mijloacelor şi a auxiliarelor didactice în procesul instructiv- educativ în cadrul orelor de matematică;
- Manifestarea capacităţii de a diagnostica aşteptările şi interesele elevilor şi adaptarea metodelor şi tehnicilor de cunoaştere în scopul activizării elevilor;
Planificarea pe module tematice – timp alocat
Nr. crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
Componenţele Curriculumului Naţional. Relaţia dintre curriculum şi evaluare. Obiectul metodicii predării matematicii |
8 ore |
2. |
Observarea şi evaluarea unei lecţii. Proiectarea şi conţinutul lecţiei. Obiective şi strategii didactice. |
8 ore |
3. |
Desfăşurarea lecţiei – activitatea profesorului; activitatea elevilor. Stiluri de învăţare. Învăţarea centrată pe elev. |
6 ore |
4. |
Metode şi tehnici de evaluare |
2 ore |
5. |
Descriptori de performanţă. Portofoliul profesorului. |
|
- Calendarul programului :
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
|
|
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 – 16 |
Aplicaţii |
||
II (8 h) |
8 – 10 |
|
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 – 16 |
Aplicaţii |
||
III (6h) |
8 – 10 |
|
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Aplicaṭii |
||
IV (2h) |
9 – 11 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
|
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: –două fişe de observare a lecţiei (pentru două cadre didactice diferite); -un test predictiv; – un test sumativ cu diferite tipuri de itemi -un plan de lectie
|
2. Resurse umane
2.1. Formatori implicați:
– Pleşea Adina Cristina-prof. metodist CCD ,Matematică, Grad didactic I, certificat ANPC formator, adeverință formator CCD
– Văcaru C Ştefania Diana- dir. Adj. Şcoala Gimnazială “Anton Pann”, Matematică, Grad didactic I, certificat ANPC formator,
2.2. Coordonatorul programului Profesor metodist Şandru Valeria