III.15. Holocaustul, combaterea rasismului şi xenofobiei
November 15, 2023III.17. Instruire diferenţiată – Curriculum adaptat
November 15, 20231. Criterii curriculare
Public – țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Programul de formare îşi propune să eficientizeze elaborarea CDȘ-urilor întrucât tendința sistemului de învăţământ, orientat spre formarea și dezvoltarea competenţelor-cheie, este de a valorifica, tot mai mult, un nou model de predare-învățare a disciplinelor școlare, în care sunt consolidate cunoștințe din diverse arii curriculare, în vederea educării unei persoane inteligente, capabile să înțeleagă lumea înconjurătoare și să răspundă imperativelor acesteia, printr-o unitate a cunoașterii.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
– Eficientizarea demersului didactic prin intermediul metodelor active-participative centrate pe elev.
– Dobândirea mecanismelor care să permită modificarea dispoziţiei interioare a destinatarului, schimbarea convingerilor, credinţelor, acţiunilor, reprezentărilor sale.
– Organizarea și adecvarea demersului didactic în vederea promovării principiilor și valorilor unui învățământ de calitate.
– Respectarea principiilor și regulilor de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron, online și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Raportarea la principiile și regulile de prelucrare a datele personale statuate în Regulamentul UE 2016/ 679 al Parlamentului European. |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Tema 2 Competențe formate prin abordarea transdisciplinară. Metode active-participative centrate pe elev |
4 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
3(webinar față în față) |
– |
Tema 3 Comunicarea în școala incluzivă Predarea integrată, premisă a stimulării motivației școlare |
6 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
4(webinar față în față) |
– |
Tema 4 Activități transdisciplinare integrate în procesul instructive-educativ. Evaluarea formativă în abordarea transdisciplinară |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
6 (teme offline) 2 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finală |
2 (webinar față în față) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (4h) |
08.00 – 10.00 10.15 – 12.15 |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Raportarea la principiile și regulile de prelucrare a datele personale statuate în Regulamentul UE 2016/ 679 al Parlamentului European. |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
II (4h) |
08.00- 10.00 10.15- 12.15 |
Tema 2 Competențe formate prin abordarea transdisciplinară. Metode active-participative centrate pe elev |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
III (4h) |
08.00-10.00 10.15– 12.15 |
Tema 3 Comunicarea în școala incluzivă Predarea integrată, premisă a stimulării motivației școlare |
Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față) |
IV (4h) |
08.00– 10.00 10.15– 12.15 |
Tema 3 Comunicarea în școala incluzivă Predarea integrată, premisă a stimulării motivației școlare |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
V (2h) |
08.00– 10.00
|
Tema 4 Activități transdisciplinare integrate în procesul instructive-educativ. Evaluarea formativă în abordarea transdisciplinară |
aplicații (webinar față în față) |
VI (4h) |
08.00-12.00 |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
Aplicații (teme offline) |
VII (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finală |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Portofoliu individual |
Structura portofoliului de evaluare:
1. Elaborarea unui document cu activități transdisciplinare integrate într-un demers didactic.
2. Elaborarea analizei de nevoi pe un criteriu dat.
2.Resurse umane
a. Formatori implicați
– prof. Samoilă Daniela Mihaela – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
– prof. Vețeleanu Alina Nicoleta – profesor limba și literatura franceză, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
– prof. Mihăilescu Alina – profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD