III.16. EDUCAȚIE MULTICULTURALĂ
October 2, 2014III.18. GOOGLE APPS FOR EDUCATION
October 2, 20141. Criterii curriculare
Tip program: formare şi dezvoltare profesională
Publicul ţintă vizat: profesori din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Pornind de la conştientizarea impactului şi rolului profesorului într-o lume marcată de o autentică criză a educaţiei şi de la cunoaşterea reală a nevoilor de formare continuă a cadrelor didactice ne-am propus conceperea şi derularea unui program realist, axat pe nevoile cursanţilor, pe strategiile interactive, pe comunicarea reală, empatică, pe stimularea creativităţii participanţilor. În acest sens, programul conceput îşi propune să aducă aspecte semnificative, de noutate în didactică, precum şi să dezvolte plaja competenţelor didactice în direcţia proiectării, organizării şi evaluării procesului didactic.
Durata: 24 de ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Utilizarea adecvată a cunoştinţelor de didactică generală, de didactică a specialităţii, de psihologie;
2. Proiectare şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative;
3. Organizarea adecvată a activităţilor didactice în funcţie de tipul de lecţie dominant;
4. Utilizarea optimă a factorilor spatio-temporali, în vederea eficientizării procesului instructiv – educativ.
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
I. Evoluţia conceptului, dificultăţi ale procesului de evaluare 1. Evoluţia conceptului 2. Evoluţia problematicii evaluării în scoală 3. Caracteristici actuale ale conceptului de evaluare 4. Dificultăţi ale procesului de evaluare |
||||
6 h |
2 h |
4 h |
– |
|
II. Evaluarea parte integrantă a procesului de învăţământ 1. Principii 2. Funcţii 3. Obiective 4. Relaţia între curriculum şi evaluare |
||||
6 h |
2 h |
4 h |
– |
|
III.Tipuri de itemi, metodologia elaborării probelor de evaluare 1. Clasificarea itemilor; 2. Elaborare de itemi; 3. Descriptori de performanţă |
||||
5 h |
2 h |
3 h |
– |
|
IV. Aplicaţii privind utilizarea metodelor alternative de evaluare; înregistrarea rezultatelor şcolare 1. Metode tradiţionale; 2. Metode alternative; 3. Matricea de evaluare 4. Valorificarea rezultatelor şcolare |
||||
5 h |
1 h |
3 h |
1h |
|
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2 h |
Total |
24 h |
7 h |
14 h |
3 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formator |
I (6h) |
8 – 9 |
Evoluţia conceptului, dificultăţi ale procesului de evaluare 1. Evoluţia conceptului 2. Evoluţia problematicii evaluării în scoală 3. Caracteristici actuale ale conceptului de evaluare 4. Dificultăţi ale procesului de evaluare |
Curs |
Prof. Papuzu Cornelia
Prof. Aurelia Grama |
9 – 11 |
Aplicații |
|||
11 – 12 |
Curs |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
II (6h) |
8 – 10 |
Evaluarea parte integrantă a procesului de învăţământ 1. Principii 2. Funcţii 3. Obiective 4. Relaţia între curriculum şi evaluare |
Curs |
|
10 – 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
III (6h) |
8 – 10 |
Tipuri de itemi, metodologia elaborării probelor de evaluare 1. Clasificarea itemilor; 2. Elaborare de itemi; 3. Descriptori de performanţă |
Curs |
|
10 – 12 |
Aplicații |
|||
12 – 13 |
Aplicații |
|||
IV (5 h) |
8 – 10 |
Aplicaţii privind utilizarea metodelor alternative de evaluare; înregistrarea rezultatelor şcolare 1. Metode tradiţionale; 2. Metode alternative; 3. Matricea de evaluare 4. Valorificarea rezultatelor şcolare |
Curs |
|
10 – 12 |
Aplicații |
|||
12 – 13 |
Aplicații |
|||
V (2h) |
9 – 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific la una din temele programului, prezentat prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
– frecvenţă – (prezenţă fizică); – activitatea la seminar – (prezenţă activă) |
Realizarea unui portofoliu Completarea unui chestionar |
2.Resurse umane
- prof. Papuzu Cornelia, formator județean
- prof. Aurelia Grama, formator județean