III.16. Folosirea platformelor educaționale online în activitatea didactică
November 11, 2021III.18. Leadership și comunicare managerială
November 11, 20211.Criterii curriculare
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei:
Cunoașterea problematicii Holocaustului contribuie la o înțelegere profundă a lumii în care trăim. Generațiile actuale evoluează sub semnul unei crize de valori, în care compasiunea, toleranța și chiar susținerea ideii de regim democratic își găsesc tot mai greu locul în universul preocupărilor lor cotidiene.
Istoria recentă a demonstrat că pericolul statului totalitar nu a dispărut și ar fi o greșeală să credem că el a rămas doar în manualele de istorie. Naționalismul exacerbat și fundamentalismul religios sunt pericole reale pentru societatea românească și anunță o renaștere a gândirii de tip totalitar.
Elevii și profesorii au nevoie de instrumente care să le stimuleze gândirea critică, discernământul științific, etic și moral, iar istoria Holocaustului oferă din plin astfel de ocazii.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Să ajute la extinderea cunoştinţelor referitoare la acest moment fără precedent
2. Să sprijine păstrarea memoriei victimelor
2. Să încurajeze profesorii şi elevii să reflecteze asupra chestiunilor de ordin moral şi spiritual create de evenimentele Holocaustului şi la modul în care aceste probleme își găsesc aplicabilitate în societatea contemporană
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline – 8 webinarii sincron a acte 2 ore față în față și 4 ore teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education;
Tipuri de aplicații folosite: padlet, jamboard, mentimeter, wordart, kahoot, etc.
d. Planificarea modulelor tematice
Teme |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Discursul antisemit în epoca contemporană |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
– |
Memoria Holocaustului: discriminare, deportare, exterminare |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
– |
Educația despre Holocaust. Pedagogie și legislație |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
– |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 – 10.00
10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 |
Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru Discursul antisemit în epoca contemporană |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Memoria Holocaustului: discriminare, deportare, exterminare |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 – 12.15
|
Educația despre Holocaust. Pedagogie și legislație |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinarii sincronle față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
- Esseu – Ce să predăm despre Holocaust?
- Proiect de evaluare sumativă – Comemorarea Holocaustului.
- Proiectarea unui demrs didactic prin care să se formeze sentimente de responsabilitate personală ca cetățean democratic
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi:
– prof. Luca Adrian – profesor doctor filosofie, director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator/ consilier ARACIP
– Prof. Samoilă Daniela Mihaela – inspector, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Diaconu Maria Aurelia, profesor metodist CCD, doctorat, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Ulmeanu Dan Laurețiu, profesor istorie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului profesor metodist CCD Șandru Valeria