III.17. Educația în spiritul toleranței și democrației
October 24, 2018III.19. Eficientizarea comunicării în procesul instructiv- educativ
October 24, 20181. Criterii curriculare
Public țintă vizat: Personal didactic şi didactic auxiliar din județul Vâlcea
Justificare:
Într-o lume şi un timp al mondializării, diversităţii şi mobilităţii, toleranţa sau respectul pentru celălalt, în familie, în comunitate sau între state, este mai necesară decât oricând. În esenţă, toleranţa nu înseamnă nici indulgenţă, nici indiferenţă, ci respectul şi aprecierea diversităţii culturale şi a formelor ei de expresie, a opiniei contrare, a deciziilor altor oameni, grupuri, popoare sau religii. Toleranţa recunoaşte drepturile universale ale omului şi libertăţile fundamentale şi asigură supravieţuirea comunităţilor mixte în orice regiune a lumii. Toleranţa şi intoleranţa sunt în toate faptele noastre de viaţă, ale copiilor, tinerilor şi adulţilor, de la jocul din grădiniţe, până la jocul marilor puteri, în familie, circulaţia pe stradă, convieţuirea vecinilor, în milioanele de procese din tribunale, în toate instituţiile publice.
Durata : 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Colegiul Economic Rm. Vâlcea
Curriculum-ul programului
- Competențe vizate:
- Competenţe de operaţionalizare a teoriilor moderne şi a conceptelor privind toleranța;
- Promovarea culturii toleranței prin cunoaștere reciprocă și a spiritului de acceptare a diversității ca element esențial al unei societăți deschise;
- Competenţe în proiectarea, organizarea, implementarea şi evaluarea de programe specifice de promovare a egalității de șanse.
- Panificarea pe module tematice– timp alocat
Nr. crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
Toleranța: valoare sau atitudine; Delimitări conceptuale |
8 |
2. |
Stereotipuri și prejudecăți |
8 |
3. |
Diversitate culturală: Interculturalitate, multiculturalitate. Promovarea egalității de șanse |
6 |
4. |
Evaluare finală |
2 |
- Calendarul programului
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
8 – 10 |
Toleranța: valoare sau atitudine; Delimitări conceptuale |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 – 16 |
Aplicaţii |
||
II (8 h) |
8 – 10 |
Stereotipuri și prejudecăți |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 – 16 |
Aplicaţii |
||
III (6h) |
8 – 10 |
Diversitate culturală: Interculturalitate, multiculturalitate. Promovarea egalității de șanse |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Aplicaṭii |
||
IV (2h) |
9 – 11 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalități de evaluare:
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru:
|
50% – Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde un eseu cu tema „Promovarea egalității de șanse în școala mea” pe CD sau suport letric Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |
2. Resurse umane
2.1. Formatori implicați:
– Grama Aurelia, profesor fizică,formator certificat ANPC
– Ioana Lidia- Paula, profesor chimie, director adjunct, formator certificat ANPC
2.2. Coordonatorul programului (profesor metodist CCD ): Pleșea Adina Cristina