III.17. Instruire diferenţiată – Curriculum adaptat
November 15, 2023III.19. Leadership și comunicare managerială
November 15, 20231.Criterii curriculare
Public – țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar, personal didactic auxiliar
Justificarea ofertei:
Programul îşi propune să desfăşoare activităţi interactive și colaborative ce vizează utilizarea instrumentelor TIC la clasă în diferite forme, cât mai utile și atractive pentru procesul de învățare al elevilor. În plus, se dorește a fi un sprijin real pentru extinderea învățării în afara spațiului sălii de clasă prin educația online.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
1. Integrarea instrumentelor TIC în activitatea didactică și proiectarea de activități educaționale interactive bazate pe investigație, creativitate, gândire critică, lucru în echipă și interdisciplinaritate;
2. Crearea de conținut educațional digital folosind resurse digitale variate pentru educație.
3. Utilizarea metodelor și strategiilor didactice de predare – învățare – evaluare diferențiată în învățarea online .
b. Forma de organizare a programului: webinarii fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
Tipuri de aplicații folosite: aplicații web educaționale diverse, tutoriale, chestionare, teme, autoevaluări și evaluări, fișe de lucru, studii de caz, contribuții de idei și practici, proiect final.
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1. Învățarea și predarea digitală |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Tema 2. Predare – învățare – evaluare diferențiată în mediul online |
4 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
3(webinar față în față) |
– |
Tema 3. Resurse TIC pentru educație |
6 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
4(webinar față în față) |
– |
Tema 4. Pericolele din mediul online |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
6 (teme offline) 2 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finală |
2 (webinar față în față) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (4h) |
08.00 – 10.00 10.15 – 12.15 |
Învățarea și predarea digitală |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
II (4h) |
08.00- 10.00 10.15- 12.15 |
Predare – învățare – evaluare diferențiată în mediul online |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
III (4h) |
08.00-10.00 10.15– 12.15 |
Resurse TIC pentru educație |
Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față) |
IV (4h) |
08.00– 10.00 10.15– 12.15 |
Pericolele din mediul online |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
V (2h) |
08.00– 10.00
|
Aplicații |
aplicații (webinar față în față) |
VI (4h) |
08.00-12.00 |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
aplicații (teme offline) |
VII (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finală |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Portofoliu individual |
Structura portofoliului de evaluare:
– Învățarea și predarea digitală – o analiză SWOT
– Crearea unei resurse de învățare / evaluare folosind TIC
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
– Prof. dr. Ochia Mădălina Camelia, Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân”, Rm. Vâlcea, Fizică, formator judeţean, (certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– Prof. gr. I Ochia Florin Cristian, Colegiul Naţional de Informatică „Matei Basarab”, Rm. Vâlcea, Informatică, formator judeţean, (certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
– Prof. Mărgărita Elena Antoanela, profesor metodist CCD, certificat formator acreditat CNFPA.
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD