III.1. Abilitarea curriculară a cadrelor didactice din învățământul primar pentru clasa pregătitoare
November 10, 2021III.3. Argumentarea – metode și principii
November 10, 20211. Criterii curriculare
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Tendința sistemului de învăţământ, orientat spre formarea și dezvoltarea competenţelor-cheie, este de a valorifica, tot mai mult, un nou model de predare-învățare a disciplinelor școlare, în care sunt consolidate cunoștințe din diverse arii curriculare, în vederea educării unei persoane inteligente, capabile să înțeleagă lumea înconjurătoare și să răspundă imperativelor acesteia, printr-o unitate a cunoașterii.
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate
- Eficientizarea demersului didactic prin intermediul metodelor active-participative centrate pe elev.
- Dobândirea mecanismelor care să permită modificarea dispoziţiei interioare a destinatarului, schimbarea convingerilor, credinţelor, acţiunilor, reprezentărilor sale.
- Organizarea și adecvarea demersului didactic în vederea promovării principiilor și valorilor unui învățământ de calitate.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education;
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicații |
Evaluare |
1.Transdisciplinaritatea– repere teoretice |
3h |
1 h (webinar față în față) |
1 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
– |
2. Competențe formate prin abordarea transdisciplinară |
2h |
|
2 h (teme offline) |
|
3. Metode active-participative centrate pe elev |
3h |
1 h (webinar față în față) |
1 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
– |
4. Comunicarea în școala incluzivă |
3h |
1 h (webinar față în față) |
1 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
|
5. Predarea integrată, premisă a stimulării motivației școlare |
2h |
|
2 h (teme offline) |
– |
6. Activități transdisciplinare integrate în procesul instructive-educativ |
3h |
1 h (webinar față în față) |
1 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
– |
7. Evaluarea formativă în abordarea transdisciplinară |
3h |
1 h (webinar față în față) |
1 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
|
8. Beneficiile unei abordări transdisciplinare |
2h |
|
2 h (teme offline) |
|
Evaluare finală |
3 h |
– |
– |
3 h (webinar față în față) |
Total ore |
24 h |
5 h |
16 h |
3 h |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (5h) |
08.00 – 10.00
|
1.Transdisciplinaritatea– repere teoretice |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
10.00 – 13,00 |
1.Transdisciplinaritatea– repere teoretice 2. Competențe formate prin abordarea transdisciplinară |
Aplicații (teme offline) |
|
II (6h) |
08.00- 10.00
|
3. Metode active-participative centrate pe elev |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
10.15 – 12,15 |
4. Comunicarea în școala incluzivă |
Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față) |
|
12,15 – 14,15 |
3. Metode active-participative centrate pe elev 4. Comunicarea în școala incluzivă |
Aplicații (teme offline) |
|
III (5h) |
08.00 – 10.00
|
5. Predarea integrată, premisă a stimulării motivației școlare |
Aplicații (teme offline) |
10.00 – 12,00 |
6. Activități transdisciplinare integrate în procesul instructive-educativ |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
|
12,00 – 13,00 |
6. Activități transdisciplinare integrate în procesul instructive-educativ |
Aplicații (teme offline) |
|
IV (5h) |
08.00 – 10.00
|
7. Evaluarea formativă în abordarea transdisciplinară |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
10,00 – 11,00 |
7. Evaluarea formativă în abordarea transdisciplinară |
Aplicații (teme offline) |
|
11.00 – 13,00 |
8. Beneficiile unei abordări transdisciplinare |
Aplicații (teme offline) |
|
V (3h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinarii sincronle față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea temei din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare: o activitate transdisciplinară integrată într-un demers didactic, la una din clasele aflate în norma de predare.
2.Resurse umane
a. Formatori implicați
– prof. Samoilă Daniela Mihaela – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
– prof. Vețeleanu Alina Nicoleta – profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
– prof. Mihăilescu Alina – profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria