III.21. Managementul activităților specifice funcției de diriginte
November 15, 2023III.23. Managementul resurselor umane în învățământul preuniversitar
November 15, 20231.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice și personal auxiliar.
Justificarea ofertei:
Programul își propune să dezvolte competențele de proiectare, planificare, implementare și evaluare a activităților extracurriculare, precum și de management al parteneriatelor și relațiilor elev-profesor/ familie-școală.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Îmbunătățirea competențelor de proiectare, organizare, conducere și evaluare a activităților de învățare în contexte extracurriculare
2. Utilizarea eficientă a instrumentelor digitale în proiectarea/ implementarea/ evaluarea/ promovarea activităților extrașcolare.
3. Dezvoltarea abilităților necesare desfășurării parteneriatelor educaționale.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education; Zoom
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Educația formală și nonformală |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Tema 2 Proiectarea și organizarea activităților de învățare în contexte extracurriculare. |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
– |
Tema 3 Evaluarea activităților de învățare în contexte extracurriculare. |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
– |
Tema 4 Parteneriate educaționale. |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
– |
Aplicații practice e-learning |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 – 10.00 10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 |
Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Proiectarea și organizarea activităților de învățare în contexte extracurriculare. Educația formală și nonformală |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Evaluarea activităților de învățare în contexte extracurriculare. |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00 10.15 – 12.15 |
Parteneriate educaționale. |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Aplicații practice e-learning |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinarii sincronle față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Portofoliu individual |
Structura portofoliului de evaluare:
1. Planificarea activităților extracurriculare.
2. Planul unei excursii tematice
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi:
– prof. Gavrișiu Iuliana Claudia, profesor, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național
– prof. Soare Cătălin, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA).
– prof. Soare Florina Elena, profesor, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
– prof. Cocoș Gabriela, profesor, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
b. Coordonatorul programului profesor metodist CCD