III.21. MANAGEMENT DE PROIECT ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
October 2, 2014III.23. MANAGEMENTUL CARIEREI PRIN DEZVOLTARE PERSONALĂ
October 2, 20141. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare
Justificarea ofertei: Ca urmare a evoluțiilor sociale din ultimele decenii și a impunerii opțiunilor strategice pentru libertate, democrație, alternativitate și pluralism, conflictul nu mai este perceput ca o boală a organizației, ci ca un lucru firesc, inevitabil și chiar dezirabil pentru sănătatea organizațiilor. De aceea trebuie să găsim un punct grad optim de conflict în care beneficiile obținute prin potențialul inovativ al conflictului sunt maxime, iar pierderile în eficiența organizației (inerente situațiilor conflictuale) sunt minime.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
- Stăpânirea conceptelor şi teoriilor moderne de comunicare: orizontală/ verticală, complexă, totală (ectosemantică), multiplă, diversificată şi specifică;
- Utilizarea metodelor şi tehnicilor de autocontrol psihocomportamental;
- Adoptarea de conduite eficiente pentru depăşirea ,,situaţiilor limită”;
- Manifestarea unei conduite psihopedagogice inovative în plan profesional/social
- Stăpânirea conceptelor şi teoriilor moderne privind formarea ,,schemelor de acţiune” şi a capacităţilor de cunoaştere;
- Selectarea metodelor optime în vederea formării gândirii critice şi deprinderilor practice;
b. Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Conflictul.Definiţie, cauze, consecinţe. Factori de escaladare şi de diminuare a conflictului |
4 h |
1 h |
3 h |
– |
Abilităţi de comunicare în managementul conflictului |
4 h |
1 h |
3 h |
– |
Negocierea. Contextele negocierii |
5 h |
2 h |
3 h |
– |
Negocierea / rezolvarea conflictelor |
5 h |
1 h |
3 h |
1 h |
Medierea conflictelor |
3 h |
1 h |
2 h |
– |
Evaluare finală |
3 h |
|||
Total |
24 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
8-16 |
Conflictul.definiţie, cauze, consecinţe. Factori de escaladare şi de diminuare a conflictului Abilităţi de comunicare în managementul conflictului |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Papuzu Cornelia
Prof. Grama Aurelia
PsihologNichita Ligia |
2 |
8-13 |
Negocierea. Contextele negocierii |
curs aplicaţii evaluare |
|
3 |
8-16 |
Negocierea / rezolvarea conflictelor Medierea conflictelor |
curs aplicaţii evaluare |
|
4 |
9-12 |
Evaluare finală |
evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor in puncte tari, chestionar de evaluare.Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Studiu de caz – Conflictul – negocierea/rezolvarea Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |
2.Resurse umane
- Prof. Papuzu Cornelia – formator județean
- Prof. Nichita Ligia – formator județean
- Prof. Grama Aurelia – formator județean