III.24. Instrumente online folosite în activitatea didactică
October 24, 2018III.26. Managementul financiar al unităților de învățământ preuniversitar
October 24, 20181. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice care lucrează cu elevi cu cerinţe educative speciale (CES) în școlile speciale precum si în şcolile de masă, din județul Vâlcea
Justificarea ofertei: Scopul cursului este să sprijine activitatea cadrelor didactice care lucreaza cu elevii cu CES, în sensul cunoașterii legislației actuale ce sprijină incluziunea școalară a copiilor/ elevilor cu CES pentru a-i susține prin propunerea de servicii educaționale de suport în școală și în comunitate, dar și prin adaptarea conținutului învățării la clasă și utilizarea de metode, strategii de lucru individuale și în echipă pentru cresterea gradului de incluziune scolara a copiilor/elevilor cu CES, concomitent cu cresterea calitatii acesteia. S-a constatat un interes deosebit al cadrelor didactice pentru formarea în vederea integrarii copiilor cu cerinţe educaţionale speciale în şcoala de masă, dar şi pentru problematica învăţământului special, mai ales, în contextul actual în care legislația s-a schimbat.
Durata: 24 ore
Locul de desfasurare al programului: Centrul Școar pentru Educație Incluzivă Băbeni, Liceul Tehnologic Căpitan Nicolae Pleșoianu Rm.Vâlcea
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate
- Cunoașterea legislației actuale în vederea susținerii incluziunii școlare a elevilor cu CES, orientați în învățământul de masă;
- Cunoașterea caracteristicilor dificultăților specifice de învățare și a principalelor direcții de abordare educațională a acestora;
- Aplicarea tehnicilor de cunoaştere a problematicilor socio-educaţionale în învăţământul special şi special integrat, în consilierea părinţilor şi cadrelor didactice, orientarea / integrarea socio-psiho-pedagogică a elevilor;
- Dobândirea unor abilități didactice în vederea gestionarii unor situații de risc cu elevii cu CES integrați.
Planificarea modulelor tematice
Nr. Crt. |
Module |
Nr. ore |
1. |
Educaţia incluzivă – Introducere, Prezentari, Asteptari, Norme de grup |
3 |
2. |
Învățământ de masă/ vs învățământ special, Integrare vs incluziune (dezbatere, prezentare cazuri, analiza SWOT) |
2 |
3. |
Copilul cu CES – delimitari conceptuale conform legislatiei actuale – OMEN 1985/2016 |
4 |
4. |
Dificultatile de învățare – tipologie, intervenție |
3 |
5. |
Copilul cu ADHD – caracteristici, interventie specializata, Copilul cu autism – caracteristici, interventie specalizata (rolul facilitatorului), comportamente dezirabile intr-o scoala incluziva |
5 |
6. |
Planul de servicii personalizat, modele, elaborare, aplicatii. Rolul responsabilului de caz |
5 |
7. |
Evaluare finala |
2 |
Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I |
8 – 9 |
1. Educaţia incluzivă – Introducere , stuctura curs, modalitate evaluare, program |
Teorie
|
9 – 10 |
Asteptari, Norme de grup |
Aplicatii |
|
10 – 12 |
2. Învățământ de masă/ vs învățământ special, Integrare vs incluziune (dezbatere, prezentare cazuri, analiza SWOT) |
Teorie + aplicatii + evaluare |
|
12 – 16 |
3. Copilul cu CES – delimitari conceptuale conform legislatiei actuale – OMEN 1985/2016 |
Teorie |
|
II |
8 – 11 |
4. Dificultatile de învățare – tipologie, intervenție |
Teorie + aplicații |
11 – 16 |
5. Copilul cu ADHD – caracteristici, interventie specializata, Copilul cu autism – caracteristici, interventie specalizata (rolul facilitatorului), comportamente dezirabile intr-o scoala incluziva |
Teorie + aplicatii |
|
III |
8 – 13 |
6. Planul de servicii personalizat, modele, elaborare, aplicatii. Rolul responsabilului de caz |
Teorie + aplicații |
IV |
10 – 13 |
Evaluare finala |
evaluare |
Modalitati de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru:
|
50% – elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE (plan de servicii personalizat, analiza SWOT a scolii privind incluziunea scolară a elevilor cu CES) |
2. Resurse umane
Formatori implicati
Prof. Nițoi Octaviana Nicoleta, profesor logoped, formator județean, grad didactic I, CJRAE Valcea – Gradinita cu Program Prelungit Nord 1 – Gradinita cu Program Prelungit Nord 2
Prof. Vlădescu Anca Maria, profesor psihopedagog, formator judeţean, gradul didactic I, CSEI Băbeni
Documente justificative pentru calitatea de formator: certifcat formator ANPC
Coordonatorul programului: profesor Pleșea Adina Cristina