III.17. Holocaustul, combaterea rasismului şi xenofobiei în secolul XXI
November 4, 2019III.27. Intervenții educaționale de suport pentru elevii/ copiii cu CES ( dificultăți de învățare, ADHD și autism) integrați în școlile de masă
November 4, 20191. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: Personalul didactic din învăţământul preuniversitar vâlcean
Justificarea ofertei:
Proiectul îşi propune să dezvolte modele şi scenarii posibile de dezvoltare profesională pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar, prin activităţi colaborative şi de cercetare în mediul virtual.
Acesta va oferi cadrelor didactice: modele pentru optimizarea procesului de predare prin efi cientizarea strategiilor didactice pe baza utilizării tehnologiei informatiei şi a comunicaţiilor, soluţii de integrare a calculatorului în activitatea de învăţare şi de comunicare a învăţării, familiarizarea cu noi strategii de evaluare pentru lecţiile centrate pe elev şi noi instrumente de evaluare continuă.
Utilizarea eficientă a tehnologiilor moderne se poate realiza numai în condiţiile proiectării demersului didactic, în mod corect şi coerent, racordat la cerinţele unei instruiri centrate pe elev.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
- instrumentarea cadrelor didactice în domeniul practicilor inovatoare în ceea ce priveşte predarea/învăţarea/ evaluarea;
- stimularea creativităţii cadrelor didactice în ceea ce priveşte proiectarea predării şi a evaluării progresului elevilor;
- descoperirea de soluţii flexibile pentru folosirea calculatorului la orice oră de curs şi în activităţile extracurriculare;
- stimularea învăţării prin fructificarea motivaţiei elevilor de a folosi calculatorul.
b. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Curriculum, instruire şi proiectare |
5 |
1 |
4 |
– |
2. Tehnologia informaţiei în procesul de învăţare |
5 |
1 |
4 |
– |
3. Evaluarea învăţării folosind noile tehnologii |
5 |
1 |
3 |
1 |
4. Instrumente de lucru google aps |
7 |
3 |
4 |
– |
Evaluare finala |
2 |
|
|
2 |
Total |
24 |
6 |
15 |
3 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I |
8 – 13 |
1. Curriculum, instruire şi proiectare |
Teorie + aplicații |
II |
8 – 13 |
2. Tehnologia informaţiei în procesul de învăţare |
Teorie + aplicații |
III |
8 – 13 |
3. Evaluarea învăţării folosind noile tehnologii |
Teorie + aplicații + evaluare |
IV |
8 – 15 |
4. Instrumente de lucru google aps |
Teorie + aplicații |
V |
9 – 11 |
Evaluare finala |
evaluare |
d. Modalități de evaluare
Activităţile din cadrul programului de formare continua se vor desfăşura atât in mod individual cat si frontal, iar procesul instructiv/educativ se va desfăşura sub forma de curs si de seminarii.
Evaluarea se va realiza intermediar şi final, teorie şi practică.
2. Resurse umane
Formatori implicaţi:
– prof. Ciochină Ana Luisa, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Farcaşanu Antoanela profesor informatică și TIC, director adjunct, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Şandru Valeria – prof. metodist, Google APS trainer, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
Coordonatorul programului profesor metodist CCD Diaconu Aurelia