III.26. Politici de integrare ale comunității rrome
November 16, 2023III.28. Practici inovative în predarea limbii române
November 16, 20231.Criterii curriculare
Public – țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei:
Programul de formare îşi propune să reactualizeze predarea centrată pe competente, folosind mijloace și metode moderne
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
· asimilarea unor metode moderne de predare-învățare-evaluare
· aplicarea metodelor moderne in practica scolara pe baza cunoasterii obiectivelor propuse
· capacitatea de a elabora metode, tehnici și instrumente moderne de evaluare
b. Forma de organizare a programului: webinarii fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Tema 2 Jocul, metoda interactivă de predare-învățare |
4 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
3(webinar față în față) |
– |
Tema 3 Tehnici si principii de predare |
6 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
4(webinar față în față) |
– |
Tema 4 Aplicații practice |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
6 (teme offline) 2 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar față în față) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (4h) |
08.00 – 10.00 10.15 – 12.15 |
Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
II (4h) |
08.00- 10.00 10.15- 12.15 |
Jocul, metoda interactivă de predare-învățare |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
III (4h) |
08.00-10.00 10.15– 12.15 |
Jocul, metoda interactivă de predare-învățare |
Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față) |
IV (4h) |
08.00– 10.00 10.15– 12.15 |
Tehnici si principii de predare |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
V (2h) |
08.00– 10.00
|
Aplicații practice |
aplicații (webinar față în față) |
VI (4h) |
08.00-12.00 |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
Aplicații (teme offline) |
VII (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Portofoliu individual |
Structura portofoliului de evaluare:
– Construirea unei lectii de predare folosind metodele discutate
– Construirea unei lectii de evaluare folosind metodele discutate
2. Resurse umane
Formatori implicați:
a. Formatori implicaţi:
– prof. Militaru Maria Magdalena, profesor limba engleza, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
– prof. Dorobanțu Simona Cristina, profesor limba franceză, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
b. Coordonatorul programului profesor metodist CCD