III.26. Prevenirea şi combaterea conflictelor şcolare
November 15, 2022III.28. Strategia anticorupție în educație
November 15, 20221.Criterii curriculare
Public – țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea (necesitate, utilitate –descriere succintă):
Programul de formare îşi propune să eficientizeze demersul didactic prin intermediul tehnicilor argumentative moderne. Cadrele didactice trebuie să dezvolte abilități și competențe în domeniul argumentării, și, cu precădere, să gestioneze eficient situaţiile care presupun susţinerea sau apărarea unui punct de vedere, de a încerca să convingă interlocutorul/interlocutorii de adevărul spuselor lor, de a-i determina pe ceilalţi să acţioneze într-un anumit fel.
Cadrele didactice trebuie să dezvolte abilități și competențe în domeniul argumentării, și, cu precădere, să gestioneze eficient situaţiile care presupun susţinerea sau apărarea unui punct de vedere, de a încerca să convingă interlocutorul/interlocutorii de adevărul spuselor lor, de a-i determina pe ceilalţi să acţioneze într-un anumit fel.
Cadrele didactice trebuie să dezvolte abilități și competențe în domeniul argumentării, și, cu precădere, să gestioneze eficient situaţiile care presupun susţinerea sau apărarea unui punct de vedere, de a încerca să
convingă interlocutorul/interlocutorii de adevărul spuselor lor, de a-i determina pe ceilalţi să acţioneze într-un anumit fel.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
Cunoașterea modelului comunicativ funcțional.
Dezvoltarea capacității de a utiliza metode argumentative moderne.
Deschiderea față de tendințele inovatoare necesare dezvoltării profesionale specifice realităților educative europene.
Respectarea principiilor și regulilor de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron, online și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
PowerPoint, Kahoot, Canva, Prezi, Padlet, Jambord
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Raportarea la principiile și regulile de prelucrare a datele personale statuate în Regulamentul UE 2016/ 679 al Parlamentului European. |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Tema 2 Argumente. Nonargumente. Contraargumente Arta elocinței |
4 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
3(webinar față în față) |
– |
Tema 3 Structuri argumentative. Conectori argumentativi Metoda argumentativă aplicată în comunicarea orală |
6 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
4(webinar față în față) |
– |
Tema 4 Strategii argumentative Argumentarea ca act de limbaj |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
6 (teme offline) 2 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finală |
2 (webinar față în față) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (5h) |
08.00 – 11.00
|
1. Preambul teoretic. Tipuri particulare de subînțelesuri |
Teorie + aplicații 2 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
11.00 – 13,00 |
2. Argumente. Nonargumente. Contraargumente |
Aplicații (teme offline) |
|
II(6h) |
08.00- 11.00
|
3. Structuri argumentative. Conectori argumentativi |
Teorie + aplicații 2 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
11.30 – 14,30 |
4. Respectarea principiilor și regulilor de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare |
Teorie + aplicații 2 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
|
III(5h) |
08.00 – 10.00
|
5. Strategii argumentative |
Aplicații (teme offline) |
10.00 – 13,00 |
6. Argumentarea ca act de limbaj |
Teorie + aplicații 2 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
|
IV (5h) |
08.00 – 11.00 |
7. Textul argumentativ |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
11.00 – 13,00 |
8. Metoda argumentativă aplicată în procesul didactic |
Aplicații (teme offline) |
|
V (3h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. |
Structura portofoliului de evaluare:
1. Elaborarea unei prezentări tip PowerPoint având drept scop detalierea unei metode argumentative aplicate în procesul didactic și folosirea principiilor și regulilor de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare.
2. Înregistrarea unui discurs fundamentat pe 2 argumente, cu durata între 2-5 minute.
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
– prof. Samoilă Daniela Mihaela, professor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– profesor Vețeleanu Alina –Nicoleta, profesor limba franceză, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– profesor Mihăilescu Alina, profesor limba română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria