III.27. Intervenții educaționale de suport pentru elevii/ copiii cu CES ( dificultăți de învățare, ADHD și autism) integrați în școlile de masă
November 4, 2019III.29. Istoria comunității rrome în spațiul românesc – perspective didactice
November 4, 20191. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: profesorii care predau disciplina GEOGRAFIE din învăţământul preuniversitar (învǎṭǎmânt primar, gimnazial, liceal)
Justificarea ofertei: Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului pentru învăţământul preuniversitar, în scopul sporirii eficienţei lecţiei, prin formarea de competențe ce presupun aşezarea elevului în centrul activităţii didactice, astfel încât aceasta să fie clară şi atractivă pentru elevi din punct de vedere metodic şi corectă din punct de vedere științific.
- 24 ore
Locul de desfǎşurare a programului: Liceul ,,George Ţǎrnea” Bǎbeni, Şc. ,,Nicolae Bǎlcescu” Drǎgǎşani, C.N.I. ,,Matei Basarab” Râmnicu Vâlcea
Curriculum-ul programului:
a) Competenţe vizate:
- Raportarea elementelor semnificative din societate, ştiinţă şi tehnologie la mediul înconjurător ca întreg şi sistemele sale componente.
- Relaţionarea elementelor şi fenomenelor din realitate (natură şi societate) cu reprezentările lor cartografie şi grafice, pe imagini satelitare sau modele.
- Dobândirea unor priceperi, deprinderi, metode şi tehnici generale de învăţare care să faciliteze o pregătire permanentă asumată.
- Dobândirea unor competenţe sociale, interpersonale, interculturale, civice şi antreprenoriale pe baza studierii geografiei.
b) Planificarea pe module tematice
Nr. Crt. |
MODUL TEMATIC |
Total ore |
1. |
Moduri şi forme de organizare a procesului de învăţământ geografic
|
8 |
2. |
Aplicarea principiilor didactice şi geografice în predarea – învăţarea geografiei a. Principiile didactice:
b. Principiile geografice:
|
6 |
3. |
Metode, mijloace de învăţare şi strategii didactice utilizate în predarea – învăţarea geografiei. Definirea şi clasificarea lor.
|
6 |
4. |
Metode şi tehnici de evaluare a achiziṭiilor şi a rezultatelor învǎṭǎrii.
|
5 |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
I(6h)
|
8:00-9:00 |
1.Curriculum școlar. Obiectivele predării – învățării geografiei |
Curs |
9:00-10:00 |
2.Moduri şi forme de organizare a procesului de învăţământ geografic |
Curs |
|
10:00-12:00 12:00-13:00 13:00-14:00
|
Sistemul obiectivelor operaṭionale. Tipuri de obiective operaṭionale. |
Curs Aplicaṭii Evaluare |
|
II (8h) |
8:00 -10:00 10:00-11:00 11:00-12:00 |
4.Sistemul obiectivelor operaṭionale. Tipuri de obiective operaṭionale. Sistemul de competenṭe specific care pot fi asumate de geografia şcolarǎ (IV-XII) |
Curs Aplicaṭii Evaluare |
12:00 -14:00 14:00-15:00 15:00-16:00 |
5.Aplicarea principiilor didactice şi geografice în predarea – învăţarea geografiei |
Curs Aplicaṭii Evaluare |
|
III (8h) |
8:00 -10:00 10:00-11:00 11:00-12:00 |
6. Metode, mijloace de învăţare şi strategii didactice utilizate în predarea – învăţarea geografiei. Definirea şi clasificarea lor. Exemple. |
Curs Aplicaṭii Evaluare |
12:00 -14:00 14:00-15:00 15:00-16:00 |
7.Metode şi tehnici de evaluare a achiziṭiilor şi a rezultatelor învǎṭǎrii. Evaluarea şi noua viziune asupra învǎṭǎrii |
Curs Aplicaṭii Evaluare |
|
IV |
10:00-12:00 |
8. Evaluare finalǎ |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa și implicare |
|
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele material. STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE Proiectarea unei unități de învățare. Proiectarea unui test sumativ ce cuprindediferite tipuri de itemi |
2. Resurse umane
a. Formatori implicaṭi:
– Prof. dr. Pârvulescu Emil, doctor în geografie, certificat ANPC formator
– prof. Onogea Ioan, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Pârvulescu Mihaela Marcela, profesor învǎṭǎmânt primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria