III.28. Învățarea pro-activă la disciplina geografie
November 4, 2019III.30. Managementul financiar al unităților de învățământ preuniversitar
November 4, 2019Criterii curriculare
Public țintă vizat: personal didactic de predare, didactic auxiliar si nedidactic din județul Vâlcea
Justificare:
Acest curs își propune o abordare sistemică, integrată la nivel de județ care să genereze beneficii pe termen lung pentru elevii rromi care se află în situații de risc în cee ce privește excluziunea socială și discriminarea pe criterii etnice și / sau rasiale.
Acest program de formare vine să răspundă unor exigențe din ”Strategia Guvernului României de incluziune a cetățenilor români aparținând minorității rome pentru perioada 2014-2020”. În concordanță cu aceste cerințe, acest program își propune ca formabilii să intre în posesia unor cunoștințe care țin de istoria rromilor, de modul în care aceștia au interacționat și interacționează cu populația majoritară, maniera în care au fost percepuți în cultura românească, dar și modul în care s-au implicat în principalele evenimente ale istoriei românilor.
Premisa fundamentală de la care se pornește în acest program de formare este aceea că o educație de calitate presupune existența unui mediu școlar unde diferențele culturale sunt asumate de toți actorii implicați în procesul educational. Pornind de la aceasta, cultura organizațională a școlii este, sau ar trebui să fie fundamentată pe niște valori și atitudini precum: toleranță, acceparea alterității, cultivarea unui climat sociopsihologic adecvat învățării, responsabilitate între partenerii implicaţi în activitățile care se desfășoară la nivelul unei unități școlare, interacțiune deschisă între indivizii aparținând unor culturi diferite.
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Școala Gimnazială “I. Gh. Duca” Rm. Vâlcea
Curriculum-ul programului
Competențe vizate:
– Cunoașterea unor apecte ale istoriei comunității rrome din spațiul românesc;
– Valorificarea acestor cunoștințe în cadrul interacțiunii cu persoanele care aparțin minorității rrome;
– Construirea unei ”imagini” cât mai adecvate, cu cât mai puține prejudecăți, asupra comunității rrome;
– Crearea unei conduite flexibile, tolerante în raport cu persoanele care aparțin comunității rrome;
Planificarea pe module tematice:
Nr. crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
MODUL 1. INTRODUCERE ÎN ISTORIA ȘI CULTURA RROMILOR. TEMA1. Origini, migrație, statut juridic, etc Rromii- o origine disputată. Statutul juridic al rromilor din provinciile istorice. Robia. TEMA 2. Emanciparea rromilor. Rromii în provinciile istorice. Limitele legilor de emancipare a rromilor. Rromii la începutul secolului XX. |
15 ore |
2. |
MODUL 2. HOLOCAUSTUL. RROMII ȘI EXPERIENȚA COMUNISTĂ ȘI POSTCOMUNISTĂ. ”Problema țigănescă”. Deportarea în Transnistria. Rromii și experiența comunistă. Rromii din România de astăzi. Eforturi pentru construirea unei identități rrome moderne. |
7 ore |
Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
1 |
9-16 |
MODUL 1. INTRODUCERE ÎN ISTORIA ȘI CULTURA RROMILOR.
TEMA1. Origini, migrație, statut juridic, etc
|
curs aplicaţii evaluare pe parcurs |
2
|
9-17
|
MODUL 1. INTRODUCERE ÎN ISTORIA ȘI CULTURA RROMILOR.
TEMA 2. Emanciparea rromilor.
|
curs aplicaţii
|
curs aplicaţii evaluare pe parcurs |
|||
3 |
9-13 |
MODUL 2. HOLOCAUSTUL. RROMII ȘI EXPERIENȚA COMUNISTĂ ȘI POSTCOMUNISTĂ.
|
curs aplicaţii |
3 |
13-16 |
curs aplicaţii evaluare pe parcurs |
|
4 |
9-11 |
Evaluarea finală |
Evaluare finală |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţa şi gradul de implicare în activități |
40%, procent repartizat pentru:
|
50% – elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător. STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE: – Un eseu cu tema ”Rromii în istoria țărilor române”. Maxim 2 pagini. – Analiza unui eveniment istoric ce a marcat puternic viața comunității rrome. |
2. Resurse umane:
2.1. Formatori implicați:
– prof. Popescu Mihaela, Inspector pentru Minorități, Inspectoratul Școlar Județean Valcea, gr. I, certificat ANPC formator
– prof. Diaconu Maria Aurelia – profesor metodist, Casa Corpului Didactic Vâlcea; doctorat, certificat ANPC formator
2.2. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria